Das Val

När jag väntade Sienna blev jag inte så stor. Jag gick upp tio kilo och ökade mitt midjefång, men jag såg liksom inte sprickfärdig ut även om jag kände mig så. Och alla kommentarer jag fick var "guuud vad liten du är" "man kan inte tro att det får plats en bebis därinne" "oj, jag visste inte ens att du var gravid!". Så är inte fallet nu. Visserligen bara 3 kg upp, men med en midja på 93 cm (jämför med mina 159cm upp) undgår det inte någon att jag väntar barn. Och jag är bara i femte månaden! Till och med städerskan på jobb tycker att magen växer för varje dag, och de flesta kommentarer är i stil med "jag var också jättetjock när jag väntade ***". Tack för den liksom! Eftersom jag har planer på att jobba graviditeten ut- med tajmingen att bf sammanfaller med skolavslutningen- så bådar inte detta gott. Kalla mig Valen. Lika bra att jag vänjer mig. 

Kommentarer
Postat av: Frida

Hahahaa jag tycker det låter väldigt sött och det känns som att det är väldigt länge sen vi sågs när du beskriver dig så! Ses snart!! :*

Svar: Dude, vi har inte setts sen julafton 2!
Lisa

2015-01-29 @ 19:48:08
Postat av: S

3 KG!!! Jag gick upp 3kg med O de första 3 månaderna 😂 detta trots att jag mådde illa o inte åt nånting.. Slutade på 21 härliga kg i viktuppgång. Lägg ut bild snart, du känner dig säkert större än va du är och folk som säger sådär har uppenbarligen en mindre hjärncell mindre. Vem säger så egentligen!!!

2015-01-29 @ 19:51:06
URL: http://Lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Frida- du känner väl din syster-hon som aldrig överdriver ;)? OM du nu är så stor Lisa- så betyder det ju bara att Bebban är större än Sienna, hon kan gärna få väga 3,8 istället för 2,8. Enklare på många sätt :)

2015-01-29 @ 21:46:09
Postat av: mamma/mormor Lena

Lät ju lite konstigt- precis som om vi aldrig ses, hahahaha! Du är INTE stor, magen är jättefin och du ser ut precis som vanligt förutom den :)

2015-01-29 @ 21:47:13
Postat av: Karin

Jag håller nog med din syster och mor....However, min arbetskollega som väntade # 2 var helt enorm. Giant!! När hon hade två månader kvar frågade vår IT chef om det inte var dags att åka till sjukhuset. Hon födde ca 2.5 veckor förtidigt...men det förstod vi nog all skulle hända.

Du är gravid, spelar väl ingen roll om du har en liten mage eller stor...så länge du har hälsan och den lille mår bra! : )

2015-01-30 @ 15:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0