Lämplig barnfilm

Siennas nya favoritfilm är Dumbo, en film jag satte på i ren panik när jag insåg att vi inte hade Lilla sjöjungfrun på datorn, efter att jag råkat lova ungen att få se den. Och löften till en trotsig 2,5-åring bryter man inte. Som tur är lät hon sig övertalas att se Dumbo, och hon älskar den! Oturligt nog har jag inte hunnit se den med henne, och inte förrän nu hade jag tid att slå mig ner i soffan bredvid ungen- under hennes tredje gång. Och vad upptäcker jag då? Att Dumbo blir full och hallucinerar! Alltså, jag inser att filmen är från 40-talet, men inte ens då kan det ha varit okej att ungar drack. Och jag tycker det är sådär kul att förklara för Sienna varför elefantungen ser rosa elefanter dansa. Men vad ska man göra? Bita ihop och hoppas att hon har detta i bakhuvudet om 14 år, och avstår från att dricka sig full då? Jag tror jag gör det. För att förbjuda en trotsig 2,5-åring att se en film hon älskar är värre än att diskutera fyllor med henne.

Kommentarer
Postat av: Frida

Elefanter blir nog myndiga tidigare än människobarn helt enkelt haha! Älskar hur hon autismar filmer precis som sin moster 😍

Svar: Japp, snacka om att gilla att nöta filmer. Ni kunde ju lätt haft filmkvällar ihop.
Lisa

2015-01-09 @ 19:06:53
Postat av: Tanja

Jag tyckte att Dumbo var för läskig för ungarna och stängde av den. Hahaha

....O herre Gud, jag har blivit mina föräldrar!! Maj gad!

Svar: Men den ÄR läskig! Fast det är typ alla Disneyfilmer. "Nu finns inte Simbas pappa mer" "Där försvann sjöhäxan" osv
Lisa

2015-01-10 @ 01:27:32
Postat av: terese

får hoppas hon glömmer bort Dumbo =) Jag har aldrig gillat filmen, men själva Dumbo tyckte jag var Görsöt som liten... :) Dessutom så tror jag det gjorde henne gott och se Dumbo en gång.. (bara en) Dumbo kompleterar Ariels midjemått ganska friskt! Me like ;)

2015-01-10 @ 13:46:18
URL: http://tesslashes.blogsot.com
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahahahaha! Låt henne titta utan förklaringar- dom är hon för liten för :)Hon gillar den nog bara för att den är ny för henne, hon hittar snart en annan favorit :)

Svar: Det är dessutom vuxna elefanter i filmen som mobbar ungen, för att den är ful Say what?! Och elefantmamman åker in på psyket för att hon blir galen när någon försöker skada hennes unge. Stabilt.
Lisa

2015-01-10 @ 16:21:05
Postat av: mamma/mormor Lena

Jösses- men ungar behöver nog lite råhet också, man kan ju typ inte skydda dom från allt. Det ska börjas i tid ;). ( Får nog se den där filmen med Bus vid nåt tillfälle ).

Svar: Ja, alla dör ju hej vilt i Disneyfilmer, så hon är rätt härdad. Häromdagen när vi såg en pojke trilla på Tv sa hon "nu finns han inte mer", för så är det ju i hennes filmer. Äh jo, han slog sig bara på knäet?
Lisa

2015-01-11 @ 18:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0