Schysst unge

Sienna har verkligen öst "komplimanger" omkring sig på senaste tiden. Än så länge har de varit riktade mot mig, men jag ser inte helt fram emot den dagen då hon börjar vända sina blickar på andra håll. 
 
"Mamma, du är äcklig."
"Va? Varför säger du så? Vadå äcklig?"
"Du luktar bajs."
 
Hur kul är detta att höra när man 1. har duschat 2. har nytvättat hår 3. har parfym 4. INTE har släppt sig?
 
"Mamma, titta, där är du på den bilden!"
"Ja, det var när du red på en ponny för första gången, och jag gick bredvid."
"Du ser ut som ett gammalt spöke!"
 
Alltså va? Jag kanske var osminkad, men det var mitt i sommaren och jag var inte precis likblek. Och vadå gammal, jag är inte ens 30 än, ungjäkel.
 
"Smickraren" med nallen Mamma (måste seriöst vara årets sämsta namn, men tydligen är den Giiisens mamma) och kaninen Ninis.
 

Kommentarer
Postat av: Karin

HAHAHA, Sienna kommer klara högstadiet galant!;)

2015-01-11 @ 17:46:19
Postat av: mamma/mormor Lena

Jag tror att hon tyckte att du luktar för mycket gott och döljer "Mamma-lukten " som hon gillar bäst. Det där med spöke har jag ingen vettig förklaring till.....eller jo? Hon är ju inne i en "räddförspöken"-period, hon ser dom lite överallt- lite förvanskad verklighetsbild ;)

Svar: Nu är hon rädd för häxor med.. väntar bara på sårat samtal för dagisfröknarna.
Lisa

2015-01-11 @ 18:53:49
Postat av: S

😂😂😂😂😂

2015-01-11 @ 20:14:54
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Emma

Haha väldigt artig. Du får se det positivt att hon inte säger så till alla.

2015-01-11 @ 20:40:22
URL: http://urenbrudssynvinkel.spotlife.se
Postat av: terese

Alltså bästa namnen kommer man på bara sådär ;) Tycker Sienna är klok. Förstår henne ang namnet Juni, jättefint och betyder påfågel ;) Dock blivit väldigt populärt.. Juli/Julie måste jag ju flagga för <3 och tycker att Julie (den.stavning danskarna kör men ack så vacker) passar ett barn som är född i Juni :)

Vi valde att ta bort e:et då vi hade Juli-Lemon! Julie-Lemon hade blitt.knasigt.. Och juli e ju svensk oxå, o.finsk ;) Men....nu blev ju Lemon ett mellannamn (vet inte om jag sörjer eller ej?) men alltid gillat korta namn! ;)

Invecklat jag förklarar. Men sött namn, till söt kommande :)

(btw så blev jag kvällsglad av den kommentaren )

2015-01-11 @ 22:38:08
URL: http://tesslashes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0