Julie uppdate

OBS! Läses enbart om man är en nyfiken släkting, konstigt intresserad av andras ungar, eller om man är Lisa om två veckor när den beställda bebisboken kommit och jag fått hjärnsläpp och glömt allt. För övriga är detta ett urtrist inlägg.
 
Vi har en liten knubbsäl här hemma! Inga larm behövs för att hålla reda på mattider, för bebisskalman vaknar var tredje timme och suger frenetiskt på sina små tassar och meddelar mig att hon ska ha käk. Då har jag cirka 30 sekunder på mig, sen blir det skrik och panik. När das Knubbsäl föddes vägde hon 3410g. Jag tackar nutellaburkarna jag tryckte i mig den sista månaden. Vid hemgång vägde hon 3260g, så redan då hade hon fått smak på mat. Vid tio dagar 3750g och vid 2,5 vecka 3980g. Minisumo. Hon har även ökat från 48cm till 53cm på 2,5 vecka. Eeeeeller så har sköterskorna dragit i henne olika mycket. Jag tror att hon var 49-50cm vid födseln, och nu är 52. Men längre har hon i alla fall blivit, och valkigare och gosigare. Lite mindre kräk nu än i början, men tillräckligt ofta för att jag ständigt ska vara ofräsch. Innan idag spydde hon ner hela ryggen på mig. När jag var på väg till stranden... och inte hade med mig ombyten. Nätterna är väldigt lika dagarna när det gäller matintervaller, men med knubbsälen är jag lugn och kan somna om lättare och snabbare, och hinner därför få rätt många timmar per natt. Med Sienna sov jag... Aldrig. Typ. Nu följer jag Julies rutiner och väcks gradvis när hon går från djupsömn till ytlig, och det känns därför inte som att man väcks av en kalldusch varje gång. Hon har redan lärt sig (peppar, peppar!) skillnaden på dag och natt, och somnar om snabbt efter måltid och rap och blöjbyte på natten. På dagarna somnar hon inte om förrän efter ett par timmar, när hon är hysteriskt trött. På kvällarna läggs hon vid 19-tiden och vaknar sedan ungefär 22, 02, 05, 07. Asstark i nacken och kan hålla huvudet uppe långa stunder. Vände sig idag! Fast av misstag. Nöjd blev hon dock, för hon gillar inte att ligga på mage alltför länge. Kan fokusera blicken bra. Gillar redan syrran.
 
Och så är hon alldeles, alldeles underbar!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Mysigt.

2015-07-06 @ 00:18:34
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Hon är häftig, lilla sumobrottaren :D! Nu är hon 3v, håll utkik efter första leendet :)- och meddela Mårrmårr på studs när det kommer!

Svar: Hahahahaha då har det redan kommit! Jag skrev precis om det!!!!
Lisa

2015-07-06 @ 19:21:19
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahahaha- kände det på mej :)

2015-07-07 @ 23:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0