Sämsta dagen hittills

Att ha Sienna hemma hela sommaren lät som ett superbra beslut... i maj. Då tyckte vi att sammanslagningar och sommar på dagis lät tråkigt för henne. Nu tycker vi inte riktigt det. Sienna har sedan dag två av ledighet tjatat om sitt älskade dagis, och nu när vi är inne på vecka åtta av ledighet är hon knäckt. Dessutom har vi ju inte riktigt solen på vår sida, så alla roliga planer faller rätt platt. Jag kämpar mig blå för att underhålla henne, men misslyckas fatalt av den enkla anledningen att jag är vuxen. Hon vill leka med barn. Vilket barn som helst. Så idag fattade jag beslutet att ta med henne till IKEA och kasta in henne i barnhörnan. En liten miss bara: det regnade... och folk har fortfarande semester... och det är strax efter löning. ALLA var på IKEA. Sienna roade sig i lekhagen i 40 minuter, under vilka Julie vrålade konstant för att hon inte fick följa med. Jag försökte lugna henne med lite mat, varpå hon spydde ner hela mitt linne så jag var tvungen att gå och svettas i tjocktröja. Sedan försökte jag hitta de saker Kim nämnt att vi behövde (jag var enbart på IKEA för lekställets skull). Därefter ringde de och sa att Sienna ville bli hämtad- givetvis när jag var längst bort- och jag fick armbåga mig tillbaka till barnhörnan. Julie däckade, jag och Sienna letade prylar, och när vi än en gång var längst bort kom Sienna på att hon var vrålhungrig. NU! Tvugna att baxa oss hela vägen tillbaka igen. Klockan var 12:15. Resten av IKEA var alltså också hungriga. Köer bort till hissarna, en svettig mamma, halvgnällig bebis, uttråkad Sienna. Laxen slut. Jag är kräsen. Julie helgnällig. Vi kastade i oss maten, jag stående och vaggande lilltjock i bärselen, och jag funderade på om Julie också behövde lite påfyllning när ungen magiskt däckade. Hallelulja. Kö till toaletter. Kö till kassan. Betalade allt, hann ut, och började gå mot Lindeborg i jakt på en lekplats... när Julie vaknade. Givetvis vrålhungrig. Ammade under ett vått träd, medan en väldigt uttråkad Sienna stack pinnar på mig och låtsades att de var sprutor, och Julie var vansinnig för att det blåste. Mot lekplatsen igen. Sienna fick nog och krävde ståplattan. Julie krävde bärselen. Lång, tung promenad. Kom fram. Ösregn. Ungen ville inte leka. Mot bussen. Lång, tung promenad igen. Buss 15 minuter försenad... och körde förbi för att den var full. Klart, den startar ju vid IKEA, där resten av Malmö var. 20 minuter till nästa, som antagligen också varit full. Lång väg till bytesbussen. Ringde Kim och snyftade. Han lämnade sitt jobb 40 minuter för tidigt och kom och hämtade oss. Och insåg dessutom att hämtmat var en bra idé. Ingen bra dag. Tur man har en sambo.
 
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Ska vi ses på en lekdate snart? Låter som
Båda töser kunde glädjas av det?
Finns faktisk en trevlig lekplats här i Djupadalsparken.

Svar: Gärna! :) Någon dag nästa vecka kanske?
Lisa

2015-07-29 @ 08:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0