Gravid v 40

Sista magbilden på mig och Stitch. Vecka 39+4. Inte för att något är på g, utan för att jag har gett upp denna graviditeten nu. Orkar inte mer! 101 cm runt midjan, 66,6 kg (+8,2kg). Ständig halsbränna, ständigt trött, omöjligt att sova, ont överallt. Kan dock andas med näsan igen! Inte hurngrig hela tiden, utan svårt att äta. Hela tiden läsksugen... tror jag har druckit så pass mycket att jag fått tillbaka mitt beroende. Hoppas kunna ersätta en del läsk med öl i sommar. Blodtryck bra, blodvärde mycket bättre (115 nu)  bebisens hjärtljud bra, den är fixerad sedan många veckor, och ligger lååååångt ner. Ska försöka jobba denna veckan också, eftersom skolavslutningen är på torsdag. Har dock ynkat inför rektorn, så hon gick med på att jag jobbar halvdagar. Idag sticker jag vid 12. Not bad!
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Det är bra att du slår av på takten nu de sista dagarna innan fröken Julie kommer. Härligt att kunna dra vid lunch :)!Försök vila en stund på em om du kan, ladda med energi inför det ofrånkomliga ;)

Svar: Just nu känns det som att ungen aaaaaaldrig kommer! Du har ju sagt att det inte är så bra för bebisen att gå över tiden.. Men om man "bara" går över 4-5 dagar är det väl ingen fara?
Lisa

2015-06-09 @ 16:19:05
Postat av: mamma/mormor Lena

Nädå, ingen fara. Min erfarenhet säger att när man är 42+0 då är det hög tid, då ska dom ut!

2015-06-10 @ 16:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0