Humörsvängningarna

Man kan ju tycka att humörsvängningarna ska försvinna i samband med att graviditeten gör det, men icke. Från att ha varit glad och positiv igår är jag nu trött och ledsen. Och då fick jag ändå sova inatt! Jag tror att det kan bero på att jag börjat blöda mer igen, och är 1. Orolig för att något ska vara fel 2. Trött på att ha ont, och det gör seriöst ont när jag blöder. Som mensvärk. Kan man få mens tio dagar efter förlossningen? Hur som helst känner jag mig bitter och irriterad. Och genast sjukt otacksam och ovärdig min fina familj. Jag har klarat två graviditeter och två förlossningar, och fått två underbara och friska flickor. Borde sväva omkring på ett rosa fluffigt lyckomoln i stil med kramisenhörningen i Despicable Me. Istället är jag irriterad. Vill njuta av att leka med Sienna, nu när jag äntligen kan det. Men njuter inte utan undrar hur jäkla kul fantasilekar kan vara?  Vill njuta av gosandet med Julie, nu när jag har en stark och frisk bebis som jag känner mig trygg med. Blir istället stressad för att det är något annat jag borde göra. Tror att jag helt enkelt ska lägga mig nu och försöka drömma om fluffiga moln, så kanske jag vaknar gladare imorgon. Om inte annat så ska jag försöka ta tag i ynkandet och ändra inställning då. Dessutom har jag hört rykten att det snart blir sooool!
 
Hur kul kan det vara att leka doktor? Och varför kan man inte leka att nallarna är patienter, istället för mamman? 
 

Kommentarer
Postat av: Tanja

Det är säkert livmodern som fortfarande drar ihop sig. Jag hade en bit fostersäck kvar inuti mig som gjorde ont som en värk när den kom ut någon dag efter förlossningen. Haha skönt ATT den kom ut iallafall...
Nya tag i morgon!!

Svar: Jag kommer ihåg att du berättade det! Så himla läskigt! Mitt har typ gått över, så jag tror (efter lite googlande) att det var skorpan från där moderkakan har suttit som lossnade. Skönt att det inte gör ont längre, i alla fall!
Lisa

2015-06-26 @ 20:43:31
Postat av: Tiff

Precis, kan göra ont när livmodern drar ihop sig, ring din barnmorska och fråga på måndag eller typ BB nu i helgen så slipper du fundera! Är nog helt normalt att känslorna är all over the place såhär i början bara att försöka acceptera och sänka kraven på hur det "borde" vara! Du gör det bra! Kram

2015-06-26 @ 22:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0