Kvävningshysteri

Min största rädsla med ungarna är kvävning. Man kan tycka det är lite ologiskt, eftersom Sienna är helvild och en trafikolycka, klätterolycka, badolycka eller att hon springer bort och går vilse är troligare, men jag kan liksom inte komma över skräcken. När hon var liten fick hon inte smaka majskrokar förrän Kim hade testätit dem och kollat smälthastigheten, och brödbitar fick hon inte pröva förrän Thilde var hemma hos oss och kunde "vakta" ungen. Äpple åt hon första gången på dagis, då jag visste att de kunde småbarnsheimlich. Sienna fick dessutom aldrig sova med kudde, eftersom jag tänkte att hon skulle vända sig i sömnen och begå bebissjälvmord genom kvävning. Resultat: mycket platt huvud och utskällning av BVC. Fortfarande är jag rädd när Sienna äter, och kollar henne konstant. Och nu har eländet börjat om! Denna gången ska jag dock låtsas vara lite coolare, och inatt fick Julie inviga sin kudde. Givetvis låg den inte mysigt, utan på fel håll ifall den sex dagar gamla ungen skulle göra en volt och kasta sig in i kudden, men dock. Babysteps. Vad hon inte har fått testa än är sina snuttefiltar, för de kan ju anfalla henne i sömnen. Istället har hon fått en "gosig" mask.
 
Sådär glad blev hon. Men det gick bättre efter lite övertalning. Eller för att hon somnade...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tiff

Ellen har fortfarande inte kudde (inte platt huvud heller). Så hård är väl inte sängen 😊

Svar: Vår säng var det. :P För Sienna blev platt. Vi lät henne aldrig ligga på magen heller, och öva. Taskiga föräldrar!
Lisa

2015-06-22 @ 09:57:19
Postat av: Anonym

Köpte du en sådan kudde jag rekommenderade? Minimundus tror jag att de hette. Motverkar platt skalle dom Lucas hadde 😃

Svar: Nope, det har jag helt glömt bort! Fast vi har hittat en rätt platt, fast mjuk, som hon numera får ha. Och eftersom hon inte fått platt huvud än och nu har kudde kanske hon slipper det.
Lisa

2015-06-22 @ 10:25:26
Postat av: mamma/mormor Lena

Nämen lilla sötnosen :D! Var hon rädd för mazken på första bilden? Hon kommer att gilla honom så småningom , perfekt kompis att hålla om. Snuttefiltar anfaller INTE :P Bebisar vänder på huvudet om de inte får luft, så simma lugnt :)

Svar: Jag veeeeet det. När det är andras barn. Mina är under konstant dödshot, känns det som.
Lisa

2015-06-22 @ 12:27:41
Postat av: Carolina

Men sååå söt! jag känner igen mig i ditt tänk.. Jag var också liiiivrädd för kvävningsrisken i början, fy vad nojjig jag var..

2015-06-22 @ 12:43:21
URL: http://carolinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0