Marknad på Sibbarp och ynklama

I helgen är det marknad på Sibbarp, och mjölkstas (seriöst, mina bröst är större än 90DD- vilket jag vet eftersom det tyvärr är storleken på min min största BH) och stygn till trots begav vi oss dit igår för att Sienna skulle få åka lite karuseller. Ungen var själaglad och sprang omkring som en liten iller. Jag var konstant svettig; av alldeles för varma kläder, smärta och hysteri av att försöka hålla koll på lillstim. Tillslut gav jag upp och tog av mig koftan. Inte klok ser jag ut. Minst sagt. Dessutom är brösten inte bara lika stora som vattenmeloner; de är även lika hårda! Och MYCKET ömma. Jag lider kan jag säga. Men imorgon är det dag 3 av mjölkstasen, och så vitt jag kan minnas brukar det vara sista dagen.. Hoppas! I alla fall, förutom brösten (eller kanske tack vare deras storlek), tycker jag att jag ser rätt smal ut för att vara nyförlöst, så jag skämdes inte jätte, jättemycket när jag gick omkring i linne (förutom för de uttjatade brösten då). Tills Kim utbrast
"Men alltså magen, när ska den försvinna? Jag minns att du var helt platt ett par veckor efter att du fått Sienna!"
"Jo.. men det har bara gått fyra dagar? Och jag är bara tre kilo från min startvikt. Så illa ser det väl inte ut?"
"Jag tycker i alla fall inte att du ser klok ut."
Han vet minsann hur han kan smickra en! Han har även sagt att jag borde sluta amma för att han inte kan serva mig i sex månader medan jag ammar (jag bad honom hämta dricka till mig). Undra om han tror att det blir mindre för honom att göra om vi börjar ge Julie ersättning? I så fall misstar han sig grovt. Tur att han var ett så fantastiskt stöd under förlossningen, så jag kan tänka tillbaka på det när han sätter på sig charmskorna. 
 
Sienna ville tvunget hoppa. Med sina 15 kg gick det sådär. Som tur är fanns det en lina som Kim kunde dra i, så att hon med hjälp av honom fick studsa lite upp och ner. Och som avslutning på marknaden fick hon en heliumballong, som nu hänger över hennes säng. Hon valde en delfin, vilket gjorde mig sjukt nöjd, för jag trodde hon skulle komma med en ful Olof eller Elsa & Anna grej.

Kommentarer
Postat av: evelin

Jag hoppas han fick sig en eller två rejäla smällar för de kommentarerna. Jag hade inte ens gått utanför dörren så tidigt så du ska snarare ha en eloge och hämta vatten är väl det minsta man kan begära att man får serverat. // från en som redan härjar o domderar o bara är i vecka 9. ;) kram på dig

Svar: Jag har blivit härdad. Han har inte precis skämt bort mig under graviditeten heller, utan tyckte att det var jobbigt för honom när jag spydde 30 gånger per dag från v 6- 20. Stackars Kim. :P Grattis till din graviditet!
Lisa

2015-06-21 @ 10:19:01
Postat av: mamma/mormor Lena

Jamen Lisa, tänk på att du går ner de där 3 kilona ÄNNU fortare om du själv hämtar drickat- du kanske ska erbjuda dej att hämta åt Kim också? Han har ju
ändå semester......; hahahahahaha!

Svar: Hahaha ja, eller hur? Han gör ju mig egentligen en tjänst genom att inte skämma bort mig. :P
Lisa

2015-06-21 @ 10:28:04
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Åh Gud vad jag hade blivit föbannad om min gubbe hade sagt så till mig.
4 dagar efter förlossning hade jag inte ens gått ut ( förutom hem från BB )

2015-06-21 @ 16:52:59
URL: http://annalenanordmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0