Min morfar- ingen "hen-person"

Min morfar är svincool. 83 år gammal, kör fortfarande bil, skitförbannad när han får en liten stroke eller hjärtattack, väldigt politiskt insatt, har flickvän och kompisar, frågar mig regelbundet om mitt BMI, undrade över amning och hur sydd jag var när vi besökte honom idag. Han är som en 55-åring, fast i en gammal kropp. Och när det kommer till vissa fördomar. Homosexuella är inget för honom, även om "de får göra vad de vill i sängkammaren", vissa personer är schyssta trots att de är invandrare, och Kims jobb är betydligt viktigare än mitt- för att Kim är man. Och idag visade han vad han tycker om könsneutrala saker. Sienna och Julie fick varsitt gulligt guldarmband med ett litet hjärta på, men han berättade vilka bekymmer han hade haft gällande sitt tredje barnbarnsbarn; baby Knox. Baby Knox är nämligen en pojke, och tydligen kan såna varken ha armband eller små hjärtan. Så han hade köpt ett halsband. Men vad för berlock skulle hänga i halsbandet? Juveleraren förstod inte riktigt vad morfar menade med "pojkigt" och morfar själv kom inte riktigt på vad han menade med killgrejer. Fotboll och sånt är ju ungen för liten för. Tillslut drog han till med det mest manliga han kunde: "har du ingen liten pistol eller något?" Tyvärr hade juveleraren det. Så på väg till Arizona, USA, till en rätt vapen- och militärvänlig republikanfamilj skickas det just nu ett litet, litet guldhalsband... med en pistol på. Way to go, morfar!
 
Jag kan seriöst inte sluta skratta.
 
Mina flickors väldigt söta och lämpliga små armband.

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahahahaha! Hoppas jag har hans gener......;)Asså jag hade tycket det var häftigt om Sienna o Julie också hade fått en pistol- istället för hjärtan på armbanden. Det ska mina barnbarnsbarn få. #newgeneration #coolgrandmasma

Svar: Hahahaha ja, varför inte? Fast en liten häftig noshörning eller nåt hade varit gulligare.
Lisa

2015-06-23 @ 23:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0