Skogsmulle

Igår var vi i skogen en vända med Kims mamma. Förra året åkte Sienna, Kim och Nina dit för att plocka hallon- och upptäckte att de var en vecka för sent ute. Visst fanns där hallon kvar, i mängder dessutom, men de var torra som fnöske. Så för att inte göra samma miss åkte vi igår ut för att kolla statusen på hallonen. Och det bådar gott! Ett par veckor kvar, sedan ska vi nog kunna fylla några spannar. Efter en promenad och lite picnic avslutade vi skogsturen på en lekplats. Sådär lyckat. Jag satt på en bänk och valade, Kim lekte skogsmulle och gjorde upp en eld (trots att vi inte skulle grilla!) och Sienna satt bara och skrek på olika lekställningar, så Kims mamma fick springa fram och tillbaka och hämta ner henne. Längtar till nästa gång vi är i skogen, och jag kan 1. andas 2. röra mig 3. äntligen leka med min dotter igen, för första gången på snart ett år.
 
Seriöst? Han var dessutom sjukt imponerad av sig själv för att han fått igång elden. Hur han lyckades? Med en tändare!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0