Trött lama och tigerfluktande unge

Idag har min stora flicka varit med mormor och Mask på Blå Planeten i Köpenhamn. Hon lämpades av på tågstationen vid 11, och kom hem sovandes vid 19:30. Dock slog hon upp ögonen i samma stund som vi la henne i sängen, och är nu klarvaken och ligger och leker i sängen. Jag frågade om hon haft kul och sett många fina fiskar. Hon svarade att hon sett en liten, liten tiger, så nu är jag lätt förvirrad. Dock hade hon med sig både kramrocka och nyckelringsnemo hem, så de har i alla fall varit på rätt ställe. Medan Sienna var borta gjorde jag det enda vettiga- SOV! I över tre timmar. Från att ha varit rätt nöjd med tillvaron har jag nu blivit en rätt trött lama. Natten till idag var nämligen tredje natten då Julie hade magont, och jag har sovit i princip ingenting. Hade jag vetat att det bara var tre nätter hade det varit rätt lugnt, men jag har en vag känsla av att detta rör sig om veckor. Antingen tills jag vågar sluta med amningsnappar, lär mig hur jag ska få henne att rapa ordentligt, eller kommer på vilken grej jag stoppar i mig som gör henne gasig. Håller tummarna att jag lyckas med alla tre sakerna snart! Och att det är någon av dem som är bovarna...
 
Mina tuffa tjejer i babygymmet

Kommentarer
Postat av: Robex Lundgren

fin bild

2015-06-25 @ 19:44:40
URL: http://ghgumman.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Åh de är så svårt att veta vad de små reagerar på.
Mina har reagerat på de mesta, därav att jag inte ammat så länge. De var svårt att få ihop mat till mig själv.

Jag kunde inte äta, råa grönsaker, kål, lök, vitlök, mjölk produkter, vete mjöl, kolsyra, godis

2015-06-25 @ 20:33:51
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Allt som man själv blir körig i magen av går över till Bebis. Hahahahaha- tigern! Det var en katt vi såg på hemväg från bussen som jag sa var en liten tiger- hahahaha,jag dööör :D

Svar: Naaaaaaaw!
Lisa

2015-06-25 @ 21:39:16
Postat av: Maria

Det kan vara mjölkprodukter Lisa. Om det inte upphör med magknipet utan tvärtom blir värre så testa att utesluta det? Om du känner att det är något du vill göra så hör av dig till mig. Jag vet vad som gäller och vilka produkter som finns så man kan leva normalt :)

Svar: Är det mjölk måste jag sluta amma, eftersom det är min huvudsakliga proteinkälla. Så jag hoppas att det inte är det!
Lisa

2015-06-26 @ 09:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0