För bara vuxna äter fil

Vi har börjat läsa Karius och Baktus för Sienna, vilket leder till väldigt många tanddiskussioner. Nu senast har jag förklarat för Sienna att hon redan har sina vuxentänder, men att de är gömda uppe i tandköttet. Hon undrade om mina också var det.
-Nä, mina vuxentänder är de som syns. Jag har tappat mina mjölktänder, de som är barntänderna. Men dina mjölktänder är de som syns på dig. Och sen när du tappar dem så åker dina vuxentänder ner. 
-.... Har du filtänder nu?
 
En ännu rätt liten Bus. 91,5 cm lång, ca 14 kg tung och med munnen full av mjölktänder.

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Hoppas hon inte får mardrömmar av att jag berättade att hon ska tappa sina tänder när hon blir 6år, hon såg ganska förskräckt ut-oooops.

Svar: Nädå, hon är skitnöjd. "jag behöver inte borsta tänderna för jag får ändå nya"
Lisa

2015-03-30 @ 11:33:04
Postat av: Karin

Ah...jag behöver inte borsta tänderna argumentet.
SMART! Så stor hon är! : )

2015-03-30 @ 16:14:39
Postat av: mamma/mormor Lena

Så bra ;)

2015-03-30 @ 17:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0