givande samtal
Eftersom Sienna var hos sin farmor passade jag på att ringa försäkringskassan för att kolla så att allt var klart inför bebisens ankomst. 40 minuters väntetid. Nej, svarade de, de har inte fått in några uppgifter från min chef. Ringde h-rutan, som är de som fått uppgiften bollade till sig angående min anställning och lön. 40 minuters väntetid. Vi skickade uppgifterna 23 februari, svarade de. Kan ni skicka igen, undrade jag, försäkringskassan har inte fått uppgifterna. Jodå, det skulle de. Ringde tillbaka till försäkringskassan för att dubbelkolla så att de inte sett fel, alternativt att det var jag som missat något godkännande. 40 minuters väntetid. Men vi har fått in alla uppgifter, svarade en förvånad handläggare. Det fick vi in 23 februari. Ojdå... Nu har jag bett dem skicka uppgifterna igen. Ja, det var inte så bra, svarade handläggaren, för nu måste de öppna fallet igen. Ring h-rutan och försök spärra det. Jag ringde tillbaka till h-rutan och för att förklara läget. 40 minuters väntetid. De förklarade att de skickat uppgifterna för nästan två timmar seda. Fail.
Kommentarer
Postat av: terese
åh! sicken frustration! hade jag varit hormonladdad hade jag hoppat i taket! Som jag iof gjort x antal gånger ändå, när fk är så omständiga! Dock blev allt lättare när jag bad om handläggare och inte kundtjänst. Fick en TOmmy! Sååå jäkla braaaa!!! =) Lycka till!
Postat av: mamma/mormor Lena
Herregud vilken röra! Jag tror jag hade fått hjärnblödning- det gick ju åt typ en arbetsdag......:(
Postat av: Sannixen
Alltid lika roligt ^^. Hatar försäkringskassan. Väntar själv också svar från dom. Fast att dom förut sagt att allt ser bra ut blir man ändå nervös när dom helt plötsligt vill ha papper med massa uppgifter dom redan har o.s.v. :/
Trackback