Påskpysslarna

I helgen tänkte jag att jag skulle vara lite pysslig. Jag älskar egentligen att pyssla, jag gillar bara inte att göra det med en treåring som förstör allt och ställer gnälliga krav. Men att neka sin dotter att vara med när man sitter och ritar eller något känns lite som en form av barnmisshandel, så Sienna fick joina. Vi testade att blåsa ut ägg och måla dem. Och hör och häpna: både jag och ungen klarade det! Jag, trots min äggfobi (det är hönans mens, och vi äter det! Yuk!), och Sienna trots sitt kanske inte så... lätta handlag. Det svåraste kom när vi skulle hänga upp äggen i påskriset, och jag inte kunde bestämma vilken jäkla gren de skulle hänga på. Så jag hängde fel och ett ägg krasades. Nu ser det lite ut som att vårt påskris har örhängen, men ändå! Jag är sjukt stolt. Sienna är inte riktigt lika imponerad, men hon visste kanske hela tiden att hon kunde hålla ett äggskal helt medan hon målade det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0