Soldag

Ingen i Skåne missade väl det underbara solvädret igår? 13 C och utan minsta lilla moln. Mer av det tack! Jag, Kim och Sienna gav oss till stadsparken i Lund, som enligt mig har världens (kanske mer Skånes, men ändå, vem kan resa runt till lekplatser?) bästa lekplats.Seriöst, stället har hur många rutchkanor och klättermöjligheter som helst! Dessutom studsmattor, balansövningar, ett leksakståg, en snurra, gungor och en massa annat! Sienna rastades i tre timmar, och jag och Kim lyckades bränna näsorna. Tur att Sienna har bra pigment, för inte sjutton var hon insmord. Men hon kanske skyddades av all sand hon smetade in i ansiktet. Hur kan man bli så smutsig av lite lek? Lite hjälp hade hon dock av lunchen, som fungerade som ett fint klister. Hamburgare och pommes som åts utan servett, och fanta som hälldes över hela hakan- och jackan. Perfekt solskydd, tydligen. Nu ska vi göra oss klara och bege oss på studiebesök på min skola. Sienna har varit där en gång tidigare, innan ungarna började, men vill göra återbesök för att träffa "alla sina kompisar". Och "alla hennes kompisar" vill träffa henne. Hoppas de kommer lika bra överrens som de tror att de ska göra. Ska bli spännande att se, i alla fall!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Lilltuffing :)

2015-03-09 @ 22:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0