Gårdagen

Igår var en sån dag då allt gick fel. Våra taggar till garaget hade avmagnitiserats, så Kim kom inte åt bilen. Jag fick ta Sienna till dagis, vilket betyder både att jag blev sen och fick ta en omväg- och detta i motvind på 8 m/s. Rätt slut var jag när jag kom fram. Upptäckte att någon snott kontanter från mitt skåp på jobb. Visserligen bara 50 kr, men man blir ändå besviken på att de inte kan hålla sina små tassar i styr. Ungarna var dryga och kunde inte replikerna de hade haft i läxa. Jag var stressad och hittade inte papprena jag behövde... Och sen vände allt. Min kollega hade hittat och låst in de viktiga nationella prov jag glömt framme (?!) i torsdags. Barnen skötte sig bättre allt eftersom dagen led, och blev impade av dansen jag hittat på till pjäsen de ska spela upp nästa vecka. Jag upptäckte att trots att de norpat mina 50 kr hade jag kontanter till en falafel, så jag kunde springa iväg på lunch. Och efter skolan var det subwayssub och glassfabriken-träff med Corre och Madde, för att toppas av med bio. Så på det stora hela blev det en mycket bra dag. Dock var jag helt slut när jag kom hem. Och kunde inte sova! Så jag är helt slut nu med. Hoppas på en lika bra jobbdag idag, så man får upp energin lite. Om inte annat får jag väl natta Sienna vid 17:30 ikväll, och lägga mig vid 18. Inte helt fel det heller.

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

En sån där dag när man tänker- "det kan bara bli bättre"- o så blir det det :D

2015-05-06 @ 18:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0