Prinsessan Sofia dag

Vissa dagar är man en duktig mamma. Man leker med barnet, tar med henne på aktiviteter,  har tålamod, fixar nyttig mat och lyckas uträtta sysslor däremellan. Och vissa dagar är man inte så duktig. Som idag. Idag hade vi en Prinsessan Sofia-dag. Sienna fick se på P S när hon åt välling, i soffan. Sedan fick hon se ett till avsnitt medan jag åt frukost. Hon fortsatte kolla medan jag läste lite. Hon kollade medan hon åt frukost, i soffan. Jag läste mer, tog på mig, hon kollade på P S. Jag tog på henne, sedan kollade hon lite till. Vi lämnade hennes cykel hos en cykelhandlare. När vi kom hem fixade jag mat och läste lite. Hon kollade P S. Jag åt mat och läste. Sienna åt mat och kollade P S, i soffan. Jag läste. Hon kollade P S. Vi stack ut och lekte. Jag somnade på en parkbänk. Hem. Jag gjorde mat, hon kollade P S. Jag åt mat, hon tog med sig läsplattan till bordet och kollade P S medan hon åt. Jag läste. Hon kollade P S. Jag gjorde mig klar för yogan, tog på Sienna pyjamas och fixade välling. Hon drack välling och kollade P S. Man kan sammanfatta dagen med att hylla netflix, gråta lite över att jag nu vet vad alla P S avsnitt heter, och skrämmas av att Sienna vid ett tillfälle sa till mig "mamma, när du läst färdigt din bok kan vi väl bygga med lego?" tre minuter innan jag var tvungen att sticka till yogan. Bokmal i all ära, detta är inte en dag som hamnar på plussidan i mammakontot. 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

jag tycker det låter som om ni båda två hade en riktig "skrotdag" som du sa när du var liten. Och då menade du nåt bra-man fick va hemma o ta det lugnt o göra det man kände för, i sin egen takt. Bra med såna ineffektiva dagar både för stora o små :)

2015-05-05 @ 17:18:49
Postat av: Carolina

Moa kan lätt bli fast framför iPaden... Och vissa dagar blir det lite väl mycket tittande för henne.. Usch vad man får dåligt samvete.

2015-05-05 @ 20:12:18
URL: http://carolinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0