Vilodag

Idag är en inplanerad vilodag. Ledig från jobb, Bus skickad till dagis eftersom jag måste jobba hemifrån (vilket jag har- jag har svarat på hela två mejl och fört över lite bilder. Tog säkert 20 minuter minst. Att jag var klar innan jag och Sienna stack mot dagiset är helt orelevant.) och Kim skickad till sitt jobb. I morse bakade jag så att vi har lite nödfallsfika redo när besökare börjar dyka upp efter bebis ankomst och vi inte orkar handla, nu ska jag bada och sen ska jag vila. Ytterst ansträngande. Men eftersom jag hade lite skuldkänslor för att skicka Sienna till dagis när det inte är absolut nödvändigt så sa jag till pedagogerna att hon bara skulle vara där mellan 9-14:30 idag. Sienna höll inte med. Det är som att hon har sniffat sig till att det snart är sommarlov, och att vi kommer hålla henne hemma i nästan tre månader, för hon är mer dagissugen än någonsin. Idag stod hon påklädd med jackan i näven 06:50, och blev vansinnig när hon insåg att Kim skulle sticka till jobb utan att lämna henne först. Det där med att vi skulle ha en mysig sovmorgon och äta frukost tillsammans i lugn och ro tyckte hon att jag kunde stoppa upp någonstans. Stackars barn, hur sjutton ska detta gå i sommar? Och stackars lilla Julie som kommer släpas runt överallt i jakten på att roa storasyster. Och stackars mig? Helt plötsligt känns denna vilodagen mer än välkommen!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vi är lediga fyra veckor i sommar så ni kan hänga lite med oss. ;)

Svar: Det vill vi absolut! :) Är det i juli?
Lisa

2015-05-16 @ 11:36:59
Postat av: Maria

Vi har v. 29,30,31 och 32 :)

Svar: Det är de sista veckorna i juli och de första två i augusti va? Kim jobbar då, men jag och ungarna kommer gärna och hänger! :) Kim kan ju komma förbi efter jobb och ta några sommaröl med Dan. :)
Lisa

2015-05-16 @ 17:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0