Dum idé

Idag kände jag att jag var pigg nog att göra något. Eftersom man aldrig vet när den känslan kommer tillbaka tänkte jag att det nog var läge att julpynta. Risken är väl annars att det inte kommer upp något pynt innan julafton. Big mistake! Halvvägs igenom insåg jag att jag är så trött att jag knappt vet vad jag heter. Jag har vält ut samma blomkruka med jord tre gånger, brutit ihop för att duschavloppet behöver rensas, och för att en lampa till den konstiga ljusstaken är sönder. Julie har givetvis vägrat sova, och Sienna låter mig inte vara en enda sekund. Till och med när jag satt ner och förklarade för henne att jag var trött och ledsen och behövde vila en liten stund när Julie äntligen däckat, innan jag började med maten, klängde hon på mig. Då bröt jag ihop för det också. Och hon sprang och väckte Julie för att jävlas. 
Känner lite för att kasta alla tomtar och ungar i en papperskorg, och gräva ner mig. 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åhh gumman! Lider med dig! Kan inte din mamma eller Frida bara komma och ta barnen några timmar så du bara får sova? Skit i måstena och bara sov...! Det blir bättre!! Styrkekram till dig!!

Svar: Tack!! Jag vet att det blir bättre, egentligen, jag är bara så slut juat nu. Tyvärr hjälper det inte om folk tar ungarna, för jag är så uppe i varv att jag aldrig hinner somna. 😜 har seriöst haft vakennätter där alla har sovit gott och jag ändå legat klarvaken. Men astrött.
Lisa

2015-11-25 @ 20:02:28
Postat av: Anonym

Är Sienna på dagis imorgon, eller ska jag o Mats ta ut o rasta henne några timmar ?

Svar: Haha anade det när du nämnde mask. Hon har dagis idag. Tack ändå! Pusspåpå
Lisa

2015-11-25 @ 20:06:37
Postat av: Mamma/mormor Lena

Anonym är då jag :)

2015-11-25 @ 20:07:45
Postat av: Cissi

å vad jag känner igen mig. Varför börjar man alltid med dessa projekt när alla barnen är hemma... och man själv egentligen är trött...

2015-11-26 @ 16:28:52
URL: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0