Förvirrad moder

Ett stycke förvirrad mamma. Det är jag det. Jag har alltid trott att amningshjärna är ett påhitt av helt övertrötta småbarnsföräldrar. Flaskmatar man så sover ju barnet bättre, så även där funkar min teori. Men så berättade bvc-sköterskan för mig igår att det faktiskt har med hormoner att göra, och jag drog en lättad suck. För jag kan inte hålla redan på någonting längre, oavsett om jag sovit bra eller inte. Jag har lappar som handlar om lappar där det står var jag har nya lappar. Ungefär. Matlistor i all ära, men nu för tiden har jag alltid en lapp i fickan när jag går hemifrån där det står var jag ska. Och varenda gång jag hämtar Sienna på dagis mummlar jag monotont "nu ska vi till ica och handla potatis, sedan till hertz för att hämta ut paket. Nu ska vi till ica för att handla potatis... Osv". Dessutom tappar jag bort saker. Den senaste veckan har jag blivit av med 1. Julies gosfilt med lamm på 2. Min rosa favoritkofta 3. Siennas guldarmband (som hon fått av min morfar. Nooooo) 
Jag bara väntar på den dagen en främling ringer mig och berättar att de hittat Sienna, när jag tror att jag lämnat henne på dagis! 
 
Den enda jag känner att jag har koll på. Och det är knappt det!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Känner igen det där ;) frågan är bara när det slutar?! Känns som det snurrat på sen Emma flyttade in i magen

2015-11-20 @ 18:07:16
URL: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0