Pizzatopping

Varje söndag går Sienna på dans. Och varje söndag sitter jag en timme i ett väntrum och minglar med- eller blänger på- andra föräldrar, medan jag funderar på hur det går för min lilla busmus. Eftersom treåringar är lika bra som trettonåringar på att berätta vad de har haft för sig, måste man ställa rätt ledande frågor om man ska få veta något. Och då måste man ju ha lite att gå på. Det enda jag vet om dansen är att ledarna heter Vicki och Hanna, och att de "bakar pizza" när de stretchar, och att ungarna får välja varsin ingrediens. Alltså brukar vår postdans-konversation se ut så här:
 
Hade du kul? Mmm
Gjorde du som Hanna och Vicki sa? Mmm
Lärde du dig någon roligt rörelse? Nä
Bakade ni pizza i slutet? Mmm
Vad valde du att ha på din pizza? Här brukar svaret vara svamp, eller köttbullar och pannkakor, eller choklad om hon är inne i ett sockerrus sedan gårdagen.
 
 
Men i söndags avslutades samtalet med en liten annorlunda vändning:
 
Vad hade du på din pizza? Minioner! 
Va? Minioner. Jag hade minioner på pizzan.
Jahapp.. De kan man väl inte äta? Jag valde dem i alla fall.
 
Undra vad Vicki och Hanna tänkte?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0