Zombiefamiljen

Efter en intensiv helg kände jag att både jag och ungarna hade mått bra av en hemmadag. Men det är ju sista veckan öppna förskolan är öppen, och Sienna älskar stället. Så när jag gick upp i morse var jag helt inställd på att vi skulle jäkta dit, och kastade mig handlöst in i duschen. Sedan upptäckte jag att Sienna fortfarande sov, att Julie var astrött, och att jag var zombie, så jag gav upp. Och tur var väl det, för Sienna vaknade för tio minuter sedan och hänger fortfarande på sitt rum och leker! Tror att hon också behöver en chilldag. Julie behöver det definitivt. Och jag hade behövt sova ett dygn. Numera vaknar ungen varannan timme på nätterna, och ska 1. äta 2. bajsa 3. snacka. Det är sådär. Jag kan inte riktigt känna att detta går på rätt håll. Igår la jag mig helt utmattad klockan 19. Fick dock inte somna förrän klockan 20, när das Bebis däckade av utmattning, och väcktes igen klockan 22 och 23:30. Då fick jag nog och kastade ut ungen på soffan där Kim låg. HUR SJUTTON GÖR MAN FÖR ATT UNGAR SKA SOVA HELA NÄTTERNA? Tips, tips, tips?
 
Någon kastade av sig nattlinnet igår, och ersatte det med en ballerinaklänning innan hon somnade.
 
En syn man tyvärr inte ser på nätterna

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Hoppas ni får en skön chilldag :)!

2015-11-23 @ 10:38:01
Postat av: Cissi

Skönt med en vilodag. :)

Tack. Vaniljstång finns bland kryddorna :) tycker absolut att du ska testa att baka saffransvaniljbullar! Låter supergott!

2015-11-23 @ 11:57:18
URL: http://nastanperfek.blogg.se
Postat av: Anonym

Har du inte läst "Franska barn kastar inte mat"? 😉 Jag vet EXAKT hur jag ska göra med August nu, hehe😆

Svar: Hahaha det är det som är det värsta! Jag är rätt säker på att jag gjort fel, jag vet bara inte hur?!
Lisa

2015-11-23 @ 13:30:55
Postat av: Yohanna af Skovde

Har tyvärr inga bra tips :( Fiona har alltid sovit på nätterna förutom när hon vill äta. Nu vill hon äta oftare men då får hon mer mat på dagen och vaknar en gång per natt då istället för 2-4 gånger. Funderar ibland på om det skulle funka att ha på radion lågt för att det inte ska vara helst tyst, eftersom de sover så bra i stimmig miljö. Dock inte testat!

2015-11-23 @ 15:10:03
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

åh va jobbigt det låter :( du kan inte få råd av BVC?

2015-11-23 @ 15:30:23
URL: http://jennifers.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0