Badankan

Jag har precis haft världens mysigaste stund med mina tjejer. Och Julie har upplevt höjdpunkten av sitt liv (än så länge, hoppas på fler lite vassare i framtiden). Knubbsälen var astrött och jag visste inte hur vi skulle roa henne fram till läggdags, så jag bestämde mig för att bada med henne. Och Sienna var inte sen att joina. Tänk er Julies lycka: mamma och syrran, hennes två favoritpersoner, på samma plats, ett låååångt bad med mycket varmt vatten, och inte bara hennes ynkliga lilla badbalja. Och dessutom flöt där omkring en massa färgglada badleksaker. Hon krälade, simmade, dök och lekte en liten sjöjungfru för allt vad hennes knubbiga valkar orkade. I 30 minuter. Sedan hördes det ett litet pip, och all energi övergav henne. I samma veva försvann Siennas energi, och de har skrikigt konstant sedan de kom upp. Nu ligger de i alla fall i sina sängar. Julie stendäckad medan Sienna fortfarande vrålar så att tårarna sprutar, för hon är minsann inte trött och hon fryser inte och vill inte ha täcke. Men medan vi badade så var det något av det bästa jag har varit med om. Julie njöt verkligen. Och både jag och Sienna älskar att bada. Känns som att vi har en väldigt, väldigt mysig sak att dela. 
 
Tog inga foton i badet, men här kommer ett på den lilla livsnjutaren

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Så mysigt- gör det till en vana :) Kanske lite tidigare så att de är LAGOM trötta efter :P

Svar: Nja.. Ibland vill jag nog att de ska bada själv också. Och jag vill ha mina lugna, ensamma kvällsbad. Men en gång i veckan ska vi nog satsa på, för det var helt underbart! Du skulle sett ungen- helvild!!!
Lisa

2015-10-01 @ 22:20:59
Postat av: Cissi

Så mysigt! Här älskar tjejerna också att bada och Marcus står ut att bada med dem... Jag gör det inte! Blir så trångt när alla ska i badkaret och Iris kan inte vara utan kläder med sin mamma utan att amma... Hon är helt otrolig. Kan inte ha bara nattlinne, eller bara bh utan att hon är där och sliter... ;) Oavsett om hon är mätt eller ej. Får avvänja henne och sen börja bada kanske. ;)

Precis, är i Sthlm allt händer. Du får flytta upp och gå på events med mig ;)

2015-10-02 @ 10:40:24
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Postat av: Cissi

Så jättetråkigt. Och särskilt när jag uppenbarligen inte har tillräckligt stort kontaktnät med folk som tycker det är mysigt att dricka bubbel och få fina goodiebags... ;)

2015-10-02 @ 10:47:00
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Postat av: Netti Starby

Men åh vilken sötnos! Kram

2015-10-02 @ 11:15:03
URL: http://nettistarby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0