Blädag botad med tupplur

Kim är förkyld, Sienna är förkyld och Julie är förkyld. Bilen är kvaddad och därmed ekonomin lite ynklig. Jag har haft en svampinfektion i mina bröst i flera månader som jag inte får bukt med, och den gör ont. Julie skriker när hon äter, och jag har tänkt att hon hamnat i en konstig fas- men igår insåg jag (med lite hjälp från den allvetande modern då) att hon antagligen också har svamp, fast i munnen. Och därmed svinont när hon äter. Tydligen behöver det inte synas vitt för att barn ska ha det. Igår insåg jag också att något annat var på G, när jag blev hård och öm i ena bröstet. Hej mjölkstockning. Trodde att det dessutom var ett tredje problem inblandat, då jag fick blåsor, bröstet fick en konstig form och det samlades vätska där Julie greppar när hon äter. Aj. Sienna skulle fotograferas idag, och stackars sjuklingen Kim fick ta med henne till dagis eftersom jag och Julie var på hemligt uppdrag. Ett tråkigt och kallt uppdrag som varade i över tre timmar. (Men med bra resultat!) I alla fall, jag var rätt ynklig när jag och Julie kom hem igen i förmiddags- kalla och snoriga och hade ont. Har haft bättre dagar, om man säger så. Så jag däckade när ungen vilade och var halvt medvetslös i två timmar. Och som i en film hade allt löst sig när jag vaknade. Typ. Julie mådde bättre, jag mådde bättre, mitt bröst hade återfått sin form och klumparna var borta. Svampen gör fortfarande ont, men inte alls som i kombination med stockningen, och vätskan är borta. Kim har hittat vischyvatten och Julie får sig nu en liten sup efter varje måltid. Dessutom kokas här nappar och tvättas bröst på löpande band. Jag känner att mitt hopp har kommit tillbaka. Helt sjukt vad skillnad lite sömn kan göra! /ynklama

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Sömn är ett underskattat nöje och en underskattad medicin, det är INTE slöseri med tiden :D

2015-10-14 @ 17:50:02
Postat av: Tina

Det finns tydligen inte bikarbonat i Vichyvatten mer, så gör eget istället.

1 dl vatten blandas med en tesked bikatbonat! Pensla med tops.


Svar: Hahaha naw, har jag låtit ungen smaka vischyvatten i onödan? Och hon som hatade det! Tack för tipset!
Lisa

2015-10-14 @ 20:04:23
Postat av: Isabel

Hej! Din mammas kollega här! Du kan ta en sån receptfri kapsel diflucan (mot svamp i underlivet) för att bli kvitt svamp i bröstet. Då talar jag både som ssk och av egen genomgången svamp i bröstet! Fick det som ordination. Men EN kapsel 150 mg, inte fler! Tjejens mun kan du behandla med spendrups sodavatten och hoppas på det bästa 😝 lättast att doppa hörnan av den Ikea-tvättlapp som hon får suga på några sekunder! Eller bikarbonat och vatten som föregående sa.

Svar: Hej!Tog faktiskt en sån tablett för en månad sedan, när jag fortfarande trodde att jag bara hade det på insidan och att Julie var fri från det. Är det lönt att ta den innan problemen på utsidan är borta? Kan inte lista ut vilket som smittar vad, in till ut eller ut till in? Bra tips med tvättlappen!
Var det du som hjälpte mig med Sienna när hon åkte tillbaka in när hon var nyfödd? :)
Lisa

2015-10-14 @ 20:22:03
Postat av: Mirre

Men oj ajaj så motigt, men skönt att sömnen hjälpte lite =D

2015-10-14 @ 21:13:45
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

åh nej stackarna :( fy fan. Brösten vid amning är ju så känsliga också. Skönt att det va lite bättre efter sömnen!

2015-10-14 @ 21:42:28
URL: http://jennifers.nu/
Postat av: Cissi

Håller med Tina! De har tydligen tagit bort bikarbonatet från vattnet... Surt eller hur! Höll på i 2 veckor med Alice, innan jag frågade BVC... Lider verkligen med dig! Höll också på med Alice tror jag det var, gör så fruktansvärt ont! Fick tillslut nån medicin från BVC...

Skönt att sömnen hjälpte ;) Verklgen mirakelmedicin det där ;)

2015-10-15 @ 11:17:40
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Postat av: Isabel

Glömde gå in och kika igen! Tydligen ont om tid att läsa bloggar med en 14 månaders minigris... Tabletten hjälper lika bra på utsidan som på insidan blev det inget bättre? Tycker att du ska söka för det isf. Mormorn får hjälpa dig smuggla mycostatin till J annars... 😝 om det inte försvinner med huskurer. Och ja, det var jag som tog emot er när ni kom med Sienna 😁

Svar: Vad häftigt; tack för hjälpen med henne! 😀 hon är nu pigg och glad och vild. Jag kämpar vidare med svampen. Tycker inte att utsidan har blivit hjälpt av diflucan-tabletten. Men om inte annat blir jag väl av med eländet när ungen slutar amma. Haha. Ja, 14-månaderbebisar är helvilda!!
Lisa

2015-11-06 @ 08:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0