Julie 4 månader

Idag blir min lilla knubbsäl fyra månader. Yey! Förutom att det betyder att hon är äldre och knubbigare och om möjligt ännu mer älskvärd, så betyder det också att risken för plötslig spädbarnsdöd minskar drastiskt. Den är som störst mellan 3 och 4 månader, så jag hatar dessa veckorna. Men nu är de över och jag försöker andas ut lite. Ska kanske till och med satsa och låta ungen slippa sitt babynest på nätterna nu. Hög tid i så fall, för det har blivit alldeles för litet. Och igår slog jag på stort och tog bort insatsen i vagnen. Smidig och gosig i all ära... men nu med åkpåsen (som invigdes i måndags!) har Julie sett ut som en liten svettig burrito när hon har legat där i. Lite info om min stora lilla flicka.
 
  • Helammas (har testat ersättning 2 gånger)
  • Somnar vid 18 på kvällarna och vaknar vid 3-tiden för käk. Somnar om och sover till 06.
  • Älskar fortfarande att bada! Simhallar, badkar, liten balja. Ungen har garanterat varit fisk i sitt förra liv.
  • "Går på toa" var sjätte till tionde dag, vilket gör att jag hela tiden är hysteriskt rädd för förstoppning. 
  • Kan vända sig från mage till rygg, men inte tvärtom.
  • Kan gripa tag i saker och föra dem till munnen.
  • Har just nu sin första förkylning.
  • Älskar mig, sin pappa och sin syrra. Och Liisa på öppna förskolan. Vad är det med henne och barn? De liksom smälter i hennes armar.
  • Ska nog få testa lite fruktpuré ikväll.
  • Har storlek 68 i kläder.
  • Fortfarande världens gosigaste och gladaste unge, även om hon är sjukt deppig och kinkig nu under förkylningen. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mirre

Så söt klänning hon har och ja den där oron var jobbig, isabelle låg också i babyneste ett bra tag,

Ja tror julkalender kan vara kul bara jag ids göra inlägg varje dag och komma på nåt hehe

2015-10-16 @ 22:18:49
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Cissi

Så söt!

sv. just nu läser jag rörelsen av John Ajvide Lindqvist... kanske var lika bra att jag somnade istället... annars hade jag nog skrämt upp mig ytterligare i min ensamhet ;)

2015-10-17 @ 12:02:12
URL: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0