Kattjävlar... not

Igår var jag hos Emma och planerade en halloweenfest tillsammans med henne och Mia. Vad har det med katter att göra, kanske man kan undra eftersom jag har bilder på en här bredvid? Jo, Emma har katter. Och jag är grymt allergisk mot det. Så allergisk att jag och Kim var tvugna att sälja vår lilla Molly för tre år sedan, trots att det var så hemskt att jag tjöt i flera månader efteråt. I alla fall, i samband med att skelett åkte fram, pumpor granskades och lekar planerade blev jag mer och mer snorig och ynklig och kliande. Jag struntade till och med i varningstexten och tog en allergitablett trots att jag ammar. När jag och Mia sedan åkte hem efter fyra timmar var jag en enda stor blobb av klåda och ynk. Och eländet fortsatte här hemma! Jag duschade av mig allt katthår, slängde kläderna i tvätten och sanerade bebis och vagn. Utan att må bättre. Tillslut bröt jag ihop och gick och la mig samtidigt som Julie, klockan 19:30. Och offrade alltså Bron!? Tror ni att jag mådde bättre i morse då? Nej! Helt chockad vaknade jag med asont i huvudet och bihålerna och halsen, och fortfarande lite snorig. Det visade sig att katterna inte var den stora skulden, utan att jag har blivit förkyld. Ops. Men det bådar i alla fall gott för Halloween, för då kanske jag slipper vara en blobb då.

Kommentarer
Postat av: Mirre

Oj, jag är också allergisk mot katter, brukar också bli sådär typ, men du fick nog en lite ettrigare sväng då eftersom du vart förkyld med

Ja jättebra barnmöbler och giiisen är ju så söt

2015-10-05 @ 11:21:56
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Cissi

Stackars! Krya på dig så mycket... Annars kanske en blobb kan vara en bra kostym? Mycket förlåtande om inte annat ;)

2015-10-05 @ 11:45:20
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Postat av: mamma/mormor Lena

Det lät ju liiiite väl mycket för en allergisk reaktion- tur att du blev förkyld ;)

2015-10-05 @ 14:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0