Julies hårsvall

Att hämta och lämna Sienna på dagis är en pärs för mig och Julie. Jag är inte överförtjust i andra barn, och Julie vill helst inte bli behandlad som en hund, så vi tycker att det är sådär när en hord med ungar anfaller oss och skriker och ska "klappa bebisen!" varenda jäkla gång vi närmar oss dörren. Men i alla fall, där finns en ball unge. Jag har ingen aning om vad han heter, men han är liksom sådär förnuftigt lillgammal. Ofta tar han sig en titt på Julie på avstånd, och sedan vänder han sig till mig och delger mig en tanke eller fundering. I fredags berättade han att Julie liknade hans pappa lite. De hade samma hår. Alltså, samma typ av frissa, förtydligade han. Jag fick inte luft. Julie är mycket lik Yoda över öronen, men när det kommer till håret ser hon verkligen ut som en medelålders man vars hårfäste börjar dra sig tillbaka och tunnas ut uppe på toppen. Jag kan precis se framför mig hur den lille killens pappa ser ut. Underbart!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mirre

Hehe ja, så in och shoppa ;), hehe. Ja det ser nästan specialsydda ut, fniss

Haha, minsann då ser man framför sig hur pappan ser ut, så rar kille. Men jag kan hålla med, jag är inte heller helt bekväm om det är mycket barn sådär, för det kommer ås mycket inpå en, samt att de frågar allt möjligt och kan verkligen säga vad som med =D

2015-09-12 @ 19:53:01
URL: http://myflowergirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0