Oreligiösa Kim

Jag och Kim är inte särskilt religiösa. Inte alls faktiskt. Sienna och Julie är döpta, men det är mer för traditions skull än för något annat, och vi snackar aldrig om gud här hemma. Men nu under mammaledigheten hänger jag och ungarna på två kyrkor; St Johanneskyrkan där Julie går på babysång och St Mikaelskyrkan som har en öppen förskola som Sienna älskar. Idag var vi på öppna förskolan. Där är en sångstund. Och eftersom det är i en kyrka är vissa av låtarna kristna. Jag har valt att inte berätta detta för Kim, eftersom han är 1. Sjukt negativ och bitter 2. Sjukt anti fanatiker- vilket han tror att alla religiösa människor är. Kan ni då föreställa er hans min när Sienna tar ton vid matbordet och vrålar "för vi ska bygga Guds rike, bygga Guds rike, bygga Guds rike på vår jord!" och fortsatte, ifall han inte fattat första gången "och vi ska bygga en kyrka, bygga en kyrka, bygga en kyrka på vår jord!". Underbart!
 
Min vackra sångfågel, och hennes älskade Spiderman som jag köpte på loppis för 10 kronor.

Kommentarer
Postat av: Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

hahahah så roligt :)

2015-09-28 @ 21:57:27
URL: http://jennifers.nu/
Postat av: Anonym

Hahahahaha! Det skadar inte med lite andlighet :)

2015-09-29 @ 15:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0