Testa vingarna.. och cykeln

Idag är en stor dag i vårt liv. Sienna är ivägskickad på kalas utan föräldrar för första gången. Visserligen var där fler vuxna än barn, och jag verkade vara den enda som nappade på erbjudandet inte stanna. Men ändå. Kalaset varar i två timmar, och eftersom födelsedagspojken bor en bit bort måste jag gå hemifrån igen om 40 minuter, men det känns ändå värt det. Sienna får testa sina vingar lite, och jag fick testa min cykel för första gången på mer än tre månader när jag lämnade av henne. Dessutom fick Kim vara ensam med Julie en stund, utan att jag var i rummet bredvid. Dock var han helt hysterisk när jag kom hem, för Julie hade satt kräk i halsen och blivit blåröd och hostat konstant i 15 minuter. Rätt skickligt att hon prickade in det när jag bara var borta en halvtimme. Elleeeer så överdrev han. Vem vet? Hon var i alla fall lugn och pigg och snackig när jag kom hem, så henne hade det inte gått någon nöd på. Så annorlunda det är med andra barnet, även om jag tidigare dissat folk som gjort så. Sienna har hela tiden pushats att växa, utmana sig själv, våga lite mer. Julie vill jag ha kvar liten, och hon har inte ens lämnats ensam med sin pappa en längre stund. Sienna lämnades med Kim (precis som det ska vara) när hon bara var några dagar gammal, för att jag skulle kunna vila medan de gick på en promenad. Jag måste nog skärpa mig här, så att jag inte hämmar Julie bara för att hon är min sista bebis. Hon är värd att bli lika stark och självständig som Sienna, även om hon är yngre. Dum lama. Ska bättra mig. 
 
Mina fina flickor när de "leker tillsammans"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0