Yeeeey... nej?

Sienna har blivit mycket intresserad av bokstäver på senaste tiden. Hon kan några av dem, och vi försöker öva på hur man känner igen bokstäver i ord. Ofta går våra diskussioner såhär:
 
"Vad är detta för bokstav?"
"S"
"Japp! S som i...?"
"Sienna!"
"Helt rätt! Och mer? S som i ssssnigel, ssssol, sssssimma."
 
Så häromdagen var det inte en helt otippad monolog Sienna förde för sig själv, medan jag tjuvlyssnade. Först blev jag mycket glad och stolt, men sedan gick det utför.
 
"K... K som i... kkkkniv... (Yes!) kkkketchup.... (ja, hon fattar!)  cola.... (skit i stavningen!)... sylt.... (eh, va?) glasskärva... (nej, men alltså?) fisk... (nähäpp).
 
K som i... gaffel!

Kommentarer
Postat av: Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Underbart! Jag är alldeles för dålig på att skriva ner sådana saker.
Tack förresten för dina fina ord på min blogg :)

2015-09-03 @ 20:41:51
URL: http://annasfotnoter.wordpress.com/
Postat av: mamma/mormor Lena

Och så var det ju den där stolken- med P, hahahaha!

2015-09-04 @ 16:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0