Lista

Fick en utmaning av Mirre att svara på några frågor. Vilket jag inte är sen att göra, då det nästan är i topp med att skriva listor!

 

1. Vilken är din favoritglass?

Har ingen just nu! Fast jag älskar mjukglass med tuttifruttiströssel. Ej att förväxlas med karamellströssel. Då blir jag sur.

2. Vad skulle du göra om du vann en miljon, även om du lever i ditt drömliv?

Köpa ett hus. Och resa! Och shoppa något. 

3. Vilken är utan tvekan din bästa tvserie?

Orange is the new black och Game of Thrones. Och Bron! Omöjligt att välja. Framförallt eftersom Sienna just nu leker Dr Macstuffin på sitt rum, med stooooor inlevelse, och snackar med Lammi och Fuffe och Sally medan jag skriver. 

4. Hur hanterar du en situation om du är i ett stort rum med massa folk och du ingen känner? då det förväntas att man ska vara social ex på en fest/kalas/jobbfest osv

Katastrofalt! Är så blyg att jag verkar högfärdig och bitter. Blir mycket bättre efter ett par öl. Då slutar jag dessutom darra, vilket är ett plus. 

5. Vad är du nöjdast med med dig själv och varför?

Jag tycker själv att jag är rolig. Superpraktiskt då jag även är lättroad, och kan få mig själv att skratta.

6. Hur länge har du och din man/sambo varit ett par

8 år... Imorgon! Kom Kim på idag. Oj så romantiska vi är. Förra året upptäckte vi det i tvättstugan, när vi bokade ny tid. Detta är ändå ett steg upp. Nästa år kanske vi till och med köper blommor till varandra.

7. Om du hamnar i ett bråk, hur hanterar du det, är du den som tar fighten eller som tar emot?

Beror på vad bråket gäller och vem det är. Backar nog rätt lätt om jag känner att det inte ger något, men jag ändrar sällan åsikt. Är dessutom alltid ärlig med vad jag tycker. Även när jag inte bråkar. Det kan dock leda till bråk. Haha.

8. Vad dras du till för bloggar, vad är viktigt på en blogg, vad ska finnas med anser du?

Just nu är det såklart barnbloggar. Helst där någon har ungar i samma ålder. Annars gravidbloggar. Då sitter jag och är bitter för att alla mår bättre än vad jag gjorde.

9. Vem är bästa programledaren anser du på tv?, varför?

Ser inte på tv. Men jag har ju favoritserier? Netflix och dreamfilm löser allt!

10. Har du träffat någon kändis och pratat med & i vilken situation var det då i så fall?

Råkade cykla på Ola Salo en gång. Pinsamt. Ännu mer pinsamt att jag efteråt bad honom om en autograf, och berättade att jag var tvungen för att min mamma var besatt av honom.

11. Vilken är den roligaste sporten att utföra eller se på?

Utföra är ridning eller skidor. Se på är nog fotboll. Sport är väl inte sådär jättekul, tycker jag. Fråga igen när Sienna och Julie börjar sporta. Då är jag säkert besatt. Hoppas de inte börjar med typ curling...


Kommentarer
Postat av: Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

Åh jag älskar också Bron!

2016-04-03 @ 15:01:16
URL: http://jennifers.nu/
Postat av: mamma/mormor Lena

Ola ja, hahahahaha! Autografen sitter fortfarande inramad på väggen i mitt sovrum :P

2016-04-03 @ 18:08:21
Postat av: Mirre

Oh bron gillade jag med och helt klart mjukglass, och det ska vara nougatsås till, mums eller lakritsströssel =D

ja jag gillar inte heller dessa sitsar då man ska vara bland folk man ej känner, men jag är sådan som inte är tyst ändå, har liksom lite press att jag måste prata.

Roligt att du antot utmaningen =D

2016-04-04 @ 14:55:52
URL: http://sweetwords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0