Ullaredsfynd

Hängde på Ullared igår. Min shoppinggalna, sminkälskande, hudvårdsproduktbesatta lillasyster har aldrig varit där! Så igår när hon fyllde år kastade jag, mamma och Annika in henne och oss i bilen och körde dit. Vi hade grymt roligt. Givetvis kom jag hem med en hel hög med saker till mina ack så bortskämda barn, men det går ju inte att låta bli. Jag delade dock upp presenterna rätt bra, och gav dem bara kläder, shampoo och badskum och varsin leksak igår. Sienna fick en spindelmannendräkt, och går nu under titeln Spiderflickan. Hon drog på sig dräkten vid 06:02 i morse, och har bara haft den av sig under de timmarna vi hängde hos min mamma i eftermiddags. Inte för att hon ville, utan för att den blivit genomblöt då hon ägnade förmiddagen åt att hjälpa mig baka och diska. Lycka. Julie fick en bok. Den kastade hon snabbt på mig, efter att hon besviket konstaterat att den inte gick att äta, och har vägrat se på den sedan dess. Hur kan jag, das Bokmal, ha fått en unge som hatar böcker? Jag förstår det inte! Men skam den som ger sig. Vi kämpar på. Jag gillar i alla fall böcker, så nu ska jag kasta mig i badet och läsa den jag köpte igår. Och inte sjutton tänker jag tjura för att den inte går att äta! Jag har chips...
 
Spiderflickan, fotat medan jag fortfarande låg i sängen i morse
 
Spidey och Julie. Varför har vi en simring i sovrummet, kanske ni undrar? Jag kan eventuellt ha köpt en extra till Sienna, och blåste upp denna för att se om den fortfarande funkade eller om hon skulle få en ny direkt.
 
Spidey i förkläde för att inte förstöra kostymen, då den bara kan handtvättas. Gick sådär. Sienna testade nämligen att ha den som halsduk runt Julie efter maten. Julie svarade med att spy. Det kanske inte var för att jävlas dock, utan för att hon kan ha varit lite körig i magen. Ungen åt nämligen en snigel igår. Kim hann få ut det mesta av skalet, men inte det andra... Mums. 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Tog på sej dräkten vid 06.02, hahahaha!

2016-04-10 @ 21:36:38
Postat av: Marie

Hehe så rart, det var ett bra inköp med andra ord =D

2016-04-10 @ 22:12:37
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Kaisa

Men vad härligt och såå söt dräkt! Supersvårt att inte skämma bort dom små!

2016-04-12 @ 12:42:00
URL: http://kaisajohanssonmertala.for.me
Postat av: terese

tur att mina ungar aldrig ätit sniglar!! =P vad kostade spidermandräkten? Loke vill så gärna ha en...

det framgick inte vad din syster tyckte om ullared? =)

Svar: 69 kronor! Bästa köpet! 😀 haha jodå, syrran älskade Ullared.
Lisa

2016-04-12 @ 17:02:20
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: Felicia - välkommen in i kaoset

Väntar spänt på uppdat (:

2016-04-12 @ 20:15:46
URL: http://mittiismeten.blogg.se
Postat av: Cissi

Ett riktigt bra inköp alltså ;) Alice har också en som hon en period använde jämt... Sen dog batterierna (spindeln på bröstet blinkade) och nu är den inte så intressant längre.... Vi har återgått till prinsessan Elsa "hon är också superhjälte för hon gör is" ;)

Iris åt också en snigel här om dan... tackolov inriktade hon sig mer på tomma skal

2016-04-13 @ 15:14:30
URL: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0