Tröttisgäng

Efter en veckas dagis och en heldag igår var vi rätt möra idag. Så möra att när jag imorse väckte- japp, ni läste rätt- Sienna så svarade hon att hon inte kunde gå till dagis för att hon behövde chilla. Jag och Julie var också trötta. Småttingen har nämligen åkt på en ny förkylning, och reagerar som vanligt med att väsa och hosta lungorna ur sig. Något som gör det väldigt svårt för både henne och hennes hypokondriska moder att sova. Men iväg till dagis kom vi. (Va? Skickar jag min förkylda småtting till dagis. Ja. Annars hade hon inte skolats in förrän hon var fem år. Om vi har tur.) Och bra gick det. Både för ungarna och mig, som spenderade dagen med att  promenera med min kusin och smygplugga för att slippa bli stressad i höst. Nu är vi dock slut. Julie är nattad, Sienna ska lägga sig innan 18:30 och jag kommer att kasta mig i sängen i samma ögonblick som Kim drar till MFF. Peace out, som Kim hade sagt för 10 år sedan. Och eventuellt jag för tre veckor sedan när jag åt hos Corre.
 
När vi kom hem från dagis, efter 17 tröttbråk med Sienna, så kastades ungen ner i sängen med surfplattan. Och Julie bänkades i sin fåtölj framför youtube. Själv ställde jag mig och lagade mat... som ingen åt. Härligt.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hehe ja nu kommer hösttröttheten =D, samt hehe rart med liten tröttmössa. Ja men man måste ju kunna göra annat med så då lär man ha elektronisk barnvakt en stund

Men man kan inte ha hemma för förkylning, har inte jag heller, det är ju feber i så fall de lär vara hemma för

2016-08-22 @ 18:43:18
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Kaisa

Haha, åh, "chilla" Vad gulligt :D

2016-08-22 @ 22:13:24
URL: http://kaisajohanssonmertala.for.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0