Sångfågel

Det är min sovmorgon. Klockan är 6:50, och jag har varit vaken i en halvtimme. Julie kände att hon absolut inte kunde sova i sin säng vid fyra inatt. Enda lösningen var enligt henne att komma in till mig. Vissa tycker att det är mysigt att samsova med sina barn. Det gör inte riktigt jag. Julie vill sparka mig, peta mig i näsan och ligga så tätt intill att hon knuffar ur mig ur sängen. Lagom till att jag har blivit klarvaken somnar hon- utfläkt över hela min plats och på min kudde. Jag lyckades dock somna om tillslut, och för en halvtimme sedan tog Kim upp henne så att jag skulle få sova vidare. Har gått sådär. Kan ha att göra med att jag somnade klockan nio igår och alltså har sovit i nästan 9,5 timmar. Kan också ha att göra med att ungen utför ett glatt och högt sångnummer i köket som ligger vägg i vägg med sovrummet. Jag är tondöv. Sienna sjunger hellre än bra. Kim tror att han kan sjunga... men till och med den tondöva hör att så inte är fallet. Sen kommer Julie. Vet inte om hon är strålande duktig, men hon är i alla fall så pass bra att man hör melodin och kan gissa sig till vilken låt det är utan att hon får till ett enda ord. Och hon älskar att sjunga! Det är så sött att jag smäller av. 
 
Sångfågeln när hon hade chipspicknick förra helgen

Kommentarer
Postat av: Emma

🌸 Bolmgrens Julkalender 2016 🌸
Lucka 3 är nu öppen! In och kika vad som finns i den ❤️

2016-12-03 @ 07:42:04
URL: http://nouw.com/bolmgren
Postat av: Marie

Tycker inte heller om att samsova, absolut mysigt en stund och när de gosar, men sedan är det bök, varm toch tight, hon sover nära och flåser och far runtsparkar osv

2016-12-03 @ 08:25:23
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Mamma Malin

Hehe, det är inte riktigt vår melodi att samsova heller! Skönt att du ändå fick så mycket sömn. Tänk om man var så smart någon gång att man verkligen somnade vid 9 ;)

2016-12-03 @ 12:54:50
URL: http://www.mammamalin.se
Postat av: Mamma/mormor

Ja, sånglärkan kvittrar hela tiden och man kan ju höra melodin :D! Så gulligt. Vi får kalla henne Jenny ( Lind )- det slår jag vad om att du måste googla.....:p

Svar: Måste jag INTE! För hon fanns på pengar innan. Mohahahaha
Lisa

2016-12-03 @ 19:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0