Hysterisk moder

Jag ger upp. Insåg redan innan jag och Kim ens funderade på att skaffa barn att jag skulle bli en hispig morsa, men nu verkar det liksom ha gått helt överstyr. Drog med mig Julie till akuten idag igen. "De svarar inte på vårdcentralen och hon har öroninflammation och oooooont!" brölade jag fram lite lätt hysteriskt. Hon hade inte öroninflammation. Det kan göra lite ont ändå, när man är förkyld. Dramabebis och överrädd mamma är ingen bra kombination. Behöver verkligen spadagen på lördag. Måste sluta ränna till akuten. Borde tagga ner.
Lite skyller jag på lillgnäll. Kan man gråta högre av att någon tar en lite på örat? Knappast. Hon dök från sängen innan idag. Tuuuuur att hon inte började blöda eller fick hjärnskakning. Jag hade nog ringt hem Kim från jobb och bett honom åka in med henne. Mig lär de ju inte ta på allvar längre.

Kommentarer
Postat av: Yohanna af Skovde

Heller åka in tusen gånger för mycket än en för lite!

2016-02-25 @ 21:17:15
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Mirre

Såger som Yohanna, med små barn är det dumt att chansa, har själv också åkt många ggr, och fått åka hem igen

2016-02-25 @ 22:01:30
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Tiff

Kan ju alltid ringa 1177 innan och rådgöra. Men som sagt hellre en ggn för mycket..

Svar: De säger ju alltid att man ska åka in, tycker jag.
Lisa

2016-02-26 @ 14:18:51
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Ring 1177 tycker att man får bra stöd där. Förstår dig dock, det är jobbigt när ens barn är sjuka :(.

2016-02-26 @ 17:59:48
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Dramabebis, hahahaha!Hon HAR haft en dunderförkylning. Man SKA träffa läkare för bedömning av spädbarn om man är orolig. Har man en mor som är barnsjuksköterska så kan man ta det lite lugnare. Ellor? Om hon är lika hispig och bestämt hävdar:ungen är jättesjuk, gå till barnakuten :P?

Svar: Hahahaha eller hur? Du ska ju vara chill!!!
Lisa

2016-02-26 @ 20:38:39
Postat av: Tiff

Då har du ju inget att skämmas för!

2016-02-27 @ 09:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0