30 år

Idag blir jag gammal. Jag vill inte bli gammal, men eftersom alternativet är värre ska jag kanske inte klaga. Känns dock sådär att börja plugga när man är 30 år. Man borde liksom vara klar med det, kan jag känna. Dock har jag hunnit skaffa två barn, och eftersom det tar sin lilla tid känns det hyfsat okej. Jag har även jobbat inom yrket jag ska plugga till, vilket ju måste vara en fördel i framtiden. Försöker jag övertala mig. Men jag känner mig stressad! Jag hade gärna velat hinna resa mer, jobba mer, leka mer med mina barn och umgås mer med folk. Och hur sjutton ska man hinna det, när tiden går så fort? Känns som att jag precis gick i gymnasiet. I alla fall, bitter som jag är så vill jag inte fira min födelsedag. Men jag och Kim var ute och åt i fredags, och han har lovat mig att vi ska rida islandshästar TILLSAMMANS (yeeeey!) i vår, när de är igång efter vintervilan, som present. Av mamma och Frida har jag fått en upplevelse i februari, men jag vet inte vad än. Så lite fördelar finns det allt att fylla år. Hoppas att det känns bättre nästa, när jag blir 31. Min gamla kollega sa att hon fortfarande inte kommit över sin trettioårskris, och hon är 38 (!?), så helt säkert är det inte. Men jag anar det. Annars får jag väl helt enkelt börja ljuga om min ålder. 
 
Fick detta kort av min gamla kompis Mia. Fyllt med en underbart fånig historia vi skrivit, och massa dumma citat. Skrattade så att jag spottade ut min cola. På Julie. Tack laman!

Kommentarer
Postat av: Tina

Stort grattis på 29- års dagen ☺️

Svar: Tackar! 😀 jag ska vara 29 för alltid, tror jag.
Lisa

2016-01-17 @ 10:35:15
Postat av: Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

Graaaaaattis på 25 årsdagen (man är inte äldre än vad man känner sig ;)) Du ska inte ha ångest. Ålder är bara en siffra faktiskt.

Å andra sidan känner jag att man inte vill vara 20 år igen heller. Så ibland får man nog bara acceptera att man blir äldre ;P

2016-01-17 @ 11:18:45
URL: http://jennifers.nu/
Postat av: Mirre

Hipp hipp hurra, GRATTTIISSSS

2016-01-17 @ 12:17:31
URL: http://nouw.com/sweetwords
Postat av: Cissi

Stort grattis och välkommen i klubben!!!! Kan säga stt 30 är rätt bra iaf 👍🏻😊

2016-01-17 @ 19:40:36
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Grattis på din dag 😊

2016-01-17 @ 20:16:42
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Sandra

Grattis :D

Svar: Tack tack!
Lisa

2016-01-17 @ 22:20:35
Postat av: terese

min svärmor började plugga när hon var 42! själv känner jag din ångest! (har ju iof ångest för allt)!

Men bättre sent än aldrig. Och vi har ju hunnit vara i Amerika! eller hur? Stort grattis i efterskott

Svar: Men så störigt med försäkringarna! Hoppas de andra är schysstare. Kan inte fatta varför barn med autism inte kan försäkras? Det är ju inte precis något som leder till följsjukdomar?
Förresten, att kommentera på din blogg nu är typ omöjligt! Man ska välja bilder som matchar.. och jag klarar det inte! hahahaha
Lisa

2016-01-19 @ 16:17:29
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: mamma/mormor Lena

jag hade också en 30-årskris. Upptäckte plötsligt att alla mina väninnor hade barn. En av dom en 10-årig son, som jag barnvaktat med jämna mellanrum.brukar skoja om att det var då "äggstockarna började rassla". Ja, det var inte länge jag hade känt din far innan jag sa att jag var sugen på barn. Han är ju 4 år yngre ( då 26 ) och tyckte att vi kunde ta det lite lugnt och kanske gifta oss först? Så det gjorde vi, den 18/5-85. Och du föddes 17/1-86 :D! Räkna själv :P. Det var den enda ålderskris jag haft- nu tycker jag det är rätt kul att åldras, man blir ju så vis och så är man samma person som tidigare även om skalet ändrats. lite :P. #rynk

Svar: Låter bra! Då finns det kanske hopp för mig också.
Lisa

2016-01-19 @ 19:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0