Första hjälpenkurs

Har precis varit på första hjälpenkurs. Sitter nu i soffan under ett täcke och skakar, blek och ynklig. Sjuk? Nej, livrädd. Vill aldrig, aldrig, aldrig någonsin vara med om något sådant med mina barn. Eller något barn. Men framförallt inte med mina. Hädanefter ska de hållas hemma, enbart med mig, livnäras med flytande föda, låsas in i varsitt vadderat rum utan leksaker och vatten. Typ. Helt otroligt att något barn överlever till vuxen ålder. Vill smyga in och gosa ner mig bredvid dem i deras sängar... Om jag inte riskerat att kväva dem då. Eller väcka dem.
 
En av de små älsklingarna som måste skyddas
 

Kommentarer
Postat av: Mirre

Nyttigt att gå på sådan kurs, men ja fy det är läskigt då man tänker på det, hua

2016-01-26 @ 21:14:33
URL: http://nouw.com/sweetwords
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Det är jätte nyttigt med sådana kurser. Man hoppas verkligen att man slipper att använda dem kunskaperna

2016-01-27 @ 07:56:02
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Mycket kan hända, men det är sällan det gör det som tur är. Bra att ha lite kunskaper i bakhuvudet om olyckan är framme- man lär sej väl hur man förebygger också :s?

Svar: Nja, mest typ barnsäkra.
Lisa

2016-01-27 @ 16:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0