Kan leda till vissa missförstånd

Två av dagens konversationer med Sienna.
 
"Och sedan, när jag fyller år, vill jag ha kalas!"
"Vet du när du fyller år?"
"Ja, efter Oskar!"
"Oskar?"
"Ja. Nu är det jul igen, och nu är det jul igen, och julen varar väl till Oskar?"
 
... Ungen vet att hon fyller år efter påsk. Korrekt. Hon tror att påsk heter Oskar. Inte så korrekt. Älskar dock förklaringen. 
 
"Men maaaaaamma! Nu har mina ränder försvunnit! Jag SA att jag inte ville duscha! Nu är de booooorta! Buuuuhhuuuu!!"
"Vilka ränder?"
"De, här på kinderna!"
"Morrhår?"
"JAAA!"
"Men du hade väl inga morrhår?!"
"Jooooo! Ingrid målade dem på mig idag på dagis! Och nu har de försvunnit!"
"Men du hade inga när du kom hem?"
"Nä, hon målade med osynlig färg! Men de skulle dyka upp nu på kvällen, och nu är de boooorta! Ahhhhhh!!!"
 
Jävla Ingrid. Ingen lämplig grej att lura i min unge. Hon trodde säkert att Sienna skulle glömma det när hon kom hem. Inte en chans; Sienna har ju elefantminne. Får nog berätta det för Ingrid imorgon.
 
Min lilla samtalare, innan dusch och raseriutbrott.

Kommentarer
Postat av: Mirre

Hehe, tokfia, så rart. Verligen roligt att höra dem prata, nu när Isabelle pratar så får man spetsa öronen och det vart så roligt för ett tag sedan. Dagmamman har en bekant som kommer och hjälper till emellanåt och hon heter Zoyla. Så sa Isabelle sist farmor var här - Zolya kaffe, spila, stolen golvet. Jag frågade då om Zolya hade spilla kaffe på golvet, då fortsatte hon säga samm sak. DÅ frågade jag dagmamman idag om det var så. Då sa hon nä hon har inte spillt kaffe, men hon dricker kaffe då hon är här. Men så kom hon på, neej just ja, sist Zoyla var här då hon drack kaffet spillade ett av barnen ut mjölk som rann ner på golvet över stolen, =D

Ohh man tackar =D

2016-01-20 @ 20:28:58
URL: http://nouw.com/sweetwords
Postat av: Yohanna af Skovde

Hahaha! Sorry om jag skrattar. Men vad roligt! :) :)

2016-01-20 @ 22:24:55
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Cissi

Hahaha! Det skulle kunna vara Alice. Gissar att Ingrid är en fröken? Alice fröknar säger förvånansvärt ofta (de borde ha lärt sig) "men ska du följa med mig hem då?" "Men vill du sova kvar här i natt då?" när hon inte vill gå hem... och det funkar säkert på 90% av alla barn - men Alice tolkar det som ett erbjudande - nu frågar hon nästan dagligen om när hon ska få följa med Desiree hem... ;/

2016-01-20 @ 22:35:39
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahahahaha! "Oskar" :D. Man ska aldrig underskatta barn, deras minne och deras förmåga att uppfatta saker. Så himla opedagogiskt att luras, det borde dom (personalen) väl fått lära sej på utbildningen att inte göra :s?

Svar: Tror inte att Ingrid har fått någon pedagogisk utbildning. Hon är en asgammal pensionerad tant som de tar in som vikarie när det är personalbrist. Sienna fick vara katt idag istället. Jag målade henne med tuschpennor. Motsatsen till osynligt bläck. Hahaha, får inte bort eländet!
Lisa

2016-01-21 @ 15:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0