Nostalgisk

Om jag någon gång tvivlar på min utbildning ska jag tänka tillbaka på ikväll. Fem timmar snack och mingel med mina gamla kollegor! Skvaller. Lärarprat. Elevbekymmer. Jag saknar dem, och det! Jag blev knäckt när jag hörde att mina ungar ska vidare till en viss skola. Jag trodde att de alla skulle slussas ut. Vi pratade om nationella prov... Och det kliade i mig av idéer. Och sorg. En av mina gamla elever är utvecklingsstörd, och vet det inte. Och hon kämpar och kämpar och det går inte. Jag vill vara där! Jag vill undervisa. Tycker inte att utbildningen ger så mycket, men jag ska tänka om. Den ger mig lärarlegitimation. Och det är saken som gör att jag får göra det jag älskar! 1,5 år går fort, sen är jag tillbaka. Längtar!
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Japp, utbildningen är ett tvång. Härda ut, tiden går snabbt!Förstår att du längtar :)

Svar: Haha ja, inte en chans att jag sumpar detta!
Lisa

2016-01-31 @ 13:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0