Skolupdate

På högskolan har man inte mycket att säga till om. Litteraturlistan kom dagen innan första föreläsningen? Synd. Lös det. Alla böcker slut online? Trist. Gissa på tentan. Tid till doktorn? Inte mitt problem. Så när jag upptäckte att denna termins största och viktigaste uppgift skulle lämnas in och redovisas under veckan vi är på Kos blev jag lite hispig. Igår tog jag mod till mig och mejlade läraren. Hans svar? Att jag hade imponerande framförhållning, givetvis kunde lämna in uppgiften tidigare, och att det gick att lösa med kompletterande uppgifter istället för redovisningen. Say what?! Så himla schysst! Han är dessutom superflexibel med vilken upplaga av boken man har, och förklarar alltid så att uppgifterna blir ENKLARE än vad de verkar på pappret. Tvärtemot alla andra högskolelärare då alltså. Lyx! Så nu börjar skolan kännas lite bättre. Jag känner att jag börjar hinna ikapp och få en överblick. En annan fördel är att jag dessutom lär mig köra bil, då jag pendlar till Helsingborg. Jag har övergått från att vara hysteriskt kallsvettig med tunnelseende, till att vara rädd men hyfsat närvarande. Hoppas uppnå normalt tillstånd under denna terminen. 

Kommentarer
Postat av: Elena

Härligt att det löste sig!

vad pluggar du? :)

2016-01-28 @ 09:44:29
URL: http://elenalouise.vimedbarn.se
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Skönt att de löser sig på bästa sätt

2016-01-28 @ 10:39:04
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Yohanna af Skovde

Vad skönt att det gick att lösa!

2016-01-28 @ 19:41:05
URL: http://yohannaafskovde.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0