Sömnbrist på en ny nivå

Efter mitt inlägg om att jag fått sova i över sex timmar tog Julies sömn ett par steg bakåt. Och med ett par steg menar jag att hon typ började om. Fast värre. Hon har de senaste tre nätterna vaknat ungefär var 15:e minut! Om det inte är tortyr så vet jag inte vad det är. Igår la jag mig klockan 21, och vid 02 hade jag fortfarande inte fått somna. Jag och Kim har turats om att sova på soffan, vila på dagarna och koka kaffe, och ändå är vi båda väldigt nära bristningsgränsen. Räcker liksom att Sienna spiller ut ett glas vatten för att vi båda ska bryta ihop totalt. Sienna däremot är rastlös och vill uuuuuuuut! Och Julie är asförkyld och mår blä och bara gnäller. Inser att det förklarar sömnen, men helt ärligt, den ungen har ju fler sömnfria nätter än nätter hon faktiskt sover. Kan ju vara sömnbrist som leder till alla ynkligheter? Idag har vi i alla fall lyckats med bedriften att storhandla, och därefter tog Kim ett gnällpass medan jag tog ett rastpass, och trotsade kylan med Sienna. Utrustad med en enorm mängd kläder, varm choklad och ett Jake-svärd, gav vi oss ut på skattjakt på bakgården. En timme stod jag ut, sedan behövde jag tinas upp. Och då protesterade inte ens Sienna, så jag har en känsla av att hon inte precis var helt genomsvettig hon heller. Nu roar Kim barnen med lite pyssel, och ikväll ska vi båda trotsa sömnen och spela kort med Nina och Modi (Kims mamma och hennes man). Vi känner lite att vi båda mår bättre om inte hela vårt liv kretsar just runt sömnen. Sedan hoppas och ber vi att den kommande natten blir i alla fall lite dräglig.
 
    
 
Lill-Jake (jag var Izzy, som Sienna tror heter Jussi) och den ynkliga. Här full med alvedon och med en morotsstav i högsta hugg!
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Men stackars er! Såklart skulle förkylningen komma nu o sabba sömnen, attans. Alvedon och näsdroppar är ju ett måste i det här skedet. Hoppas ni får en trevlig kväll!

2016-01-02 @ 17:34:37
Postat av: Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Åh det är tufft när sömnen blir lidande. Tur det finns kaffe säger jag!
Håller tummarna för att det snart vänder igen.

2016-01-02 @ 21:39:41
URL: http://annasfotnoter.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0