Sådär bra start på dagen

Min dag hittills. Vaknade och gjorde ungarna klara för avlämning av Sienna hos farmor. Farmor svarade inte på sms angående ankomst, så vi avvaktade. Ungarna satte igång att skrika och bråka. Jag försökte slå in bebispresent till kompis unge, då de skulle komma och fika idag. Upptäckte att jag bara fått hem halva presenten, och en avi från Hertz där den andra ska hämtas. Bestämde mig för att ge mig av utan svar från farmor, och hämta paketet samtidigt. Var överlycklig över att jag hittade lådan med passande regnkläder igår, då det öste ner. Julies nya är fodrade, vilket känns lite varmt, så Siennas gamla var perfekta. Klädde på ungarna. Gav oss av. Inte bara regnade- fullkomlig storm med blåst och skyfall. Båda ungarna skrek. Lyckades cykla och hämta paket. Upptäckte att det inte innehöll halva presenten, utan en annan sak jag beställt. Irriterad, då det betydde att jag faktiskt bara fått hem en halv present. Ungarna var hysteriska. Julie kunde inte andas i blåsten, Sienna orkade inte cykla, vi var fullkomligt genomdränkta. Bestämde mig för att sticka hem och berätta för farmor att det inte gick att komma. Kollade mobil. Svar från farmor att de väntade på oss. Bet ihop och försökte trösta en mycket, mycket ledsen Julie och uppgiven Sienna. Gav oss av med löfte om medvind. Cyklade/släpades fram av blåsten så snabbt Siennas små ben orkade, fram till farmor. Julie hade slutat skrika, men frös så mycket att hon var blå om läpparna. Oj, vilket bra beslut att inte ta de fordrade regnkläderna. Eller i alla fall en tjocktröja under. Lämning av Sienna. Julie fick filt. Cyklade hem med ynklig gallskrikande ettåring. Fick sms att kompisen inte kunde komma. Tackade min lyckliga stjärna att jag hade en flaska välling kvar, då Julie inte orkade äta lunch. Värmde flaskan och gav trött och frusen bebis. Bebis däckade. Jag satte mig här. Kan säga att regnkläderna ligger kvar på hallgolvet, för jag orkar inte ta upp dem. Snacka om tuff morgon.
 
Tema- himmel. Himla härligt sommarväder. 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Fy Fabian vilken pärs, jag blir alldeles matt!

2016-07-07 @ 19:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0