Tema-godnatt och kamera

Jag känner att jag inte riktigt hänger med på det här med temainläggen. Visserligen kan det ha någon att göra med att jag somnade kockan 20 igår, men ändå. Tog temat godnatt bokstavligt, skulle jag vilja säga. I alla fall, ikväll kommer att avslutas på ungefär liknande sätt som igår, om än lite senare (hoppas jag). Med en Beckfilm. Vi försökte se de fyra nya, men jag och Kim tog miste på vilken som var den första och missade Gunvald. Snacka om att vi var förvirrade sen. Men nu är vi på rätt spår, fast en film fattigare. Kan ju inte se ettan efter trean. Ungarna har precis lagt sig och är ytterst icke soviga. Julie för att hon fick en extra tupplur, och Sienna för att hon älskar att mysa och småleka en stund i sin säng efter läggdags. 
 
Godnattfoto, där ungarna var i full färd med att jaga upp varandra medan jag och Kim förberedde välling och sagor och tandborstar.
Kanske denna bild symboliserar känslan mer. 
 
Fotona är tagna med min mobil. Kims mobil, en samsung s7 edge har en superbra kamera som jag är asavundsjuk på. Min mobil vet jag knappt ens vad den är, efter alla byten sedan Julie pajade min i början av sommaren. Ska lätt skaffa mig en s7a i höst, när pengar börjar dyka upp igen. 

Kommentarer
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Gud jag har inte sett nya Beck känns som man borde det, samtidigt är det ingen Beck utan Gunvald eller egentligen Persbrandt. Jag och en av mina bästa vänner brukade tycka han var gubbsnygg när vi var 15, undrar hur gammal han var då? Idag känns han inte alls lika gammal som jag upplevde honom som 15-åring. Jag trodde han var minst 60 då, misstänker att han nog max var 40...

2016-07-14 @ 22:08:16
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Anonym

Kan inte du berätta om din bakgrund? :) Är du från USA? Osv :)

Svar: Berättade lite när jag skrev reseinlägget. Känns fånigt att skriva en faktatext om sig själv. :P Är dock inte från USA. Bara älskar landet! Dock inte deras framtida president. Hur tänker folk där?
Lisa

2016-07-15 @ 08:40:03
Postat av: Yohanna af Skovde

Våra kids är experter på att leka och busa järnet precis innan det är sovdags. Man ba, kan ni inte leka lite innan så ni är mer sömnmosiga när det är sovdags?

2016-07-15 @ 11:19:00
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Cissi

Visst är det konstig hur behovet att busa och leka dessutom TILLSAMMANS ökar så radikalt de sista minuterna inför läggning.. De liksom gaddar ihop sig på ett imponerande sätt

2016-07-15 @ 12:17:46
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Postat av: Mamma/mormor

Du får vara rädd om nya mobilen när du får den. Om Julie får tag i den, slänger den över axeln och säger " hejdåååå" så funkar nog inte kameran så bra sen :P

Svar: Nä... ungjäkel.
Lisa

2016-07-15 @ 19:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0