Tema- lunch

Jag och tjejerna hade storslagna planer på att åka hem till Josse idag, och bada i hennes lilla utomhuspool och mysa i deras trädgård. Sedan såg vi väderleksrapporten, och blev lite nedslagna. Svårt att bada i en pool om det regnar över 2 mm i timmen hela dagen. Det är ju inte duggregn precis. Mer som att någon häller hinkar med vatten över en. Så istället fick Sienna, som inte tycker det är något visare kul att vara hos Josse om hon inte kan vara i trädgården, stanna hemma med sin käre fader, medan jag och Julie gav oss iväg. Vi har nämligen massor att göra hos Josse. Jag kan dricka kaffe och bjudas på prat och pannkakor, och Julie kan leka med jämngamla Vincent och sno alla hans prylar och bjudas på pannkakor. Så det var vad vi gjorde till lunch idag. Mycket trevligt. Dock fick vi hinkarna med vatten över oss när vi skulle köra hem. Satan vad rädd jag var! Körde i 40 km/h på motorvägen! Visserligen gjorde alla andra bilar också det, men det är ju inte så stor tröst. Vid ett tillfälle la jag mig i omkörningsfilen och ökade till 60  km/h... och helt plötsligt flöt bilen fram istället. När den var klar med att leka båt styrde jag snabbt tillbaka i mesfilen och fortsatte att tuffa på i 40km/h. Givetvis medan jag ömsom snyftade och ömsom svor. Alltså, pannkakorna var goda och sällskapet trevligt, men så inte värt det om man dör. Nu när vi överlevde kan jag dock vara lite nöjd med dagen. Som avslutades med massor av energi, då jag sluppit en mycket krävande och ifrågasättande 4-åring hela dagen. Vi passade på att köra en helhjärtad pysselstund medan Julie bestämt bänkade sig framför youtubes barnvisor. Mysavslut på härlig dag.
 
Julie lånar Vincents gåvagn och traskar iväg en sväng. Fascinerande hur den kan vara intressant nu, när hon redan kan gå, när den var ett livsfarligt odjur innan hon kunde det. Pannkakslunchen till höger. Kan vara så att jag lite glömde temat och inte tog någon bild under lunchen. Fail.
 
Kvalitetstid när den är som bäst. Älskar när jag har energi att leka med ungen, och inte bara skäller på henne.

Kommentarer
Postat av: Yohanna af Skovde

Hinkvatten på vägar är skitläskigt alltså. Fu :(

2016-07-12 @ 20:01:19
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Netti Starby

Det har verkligen regnat sjukt mycket nu och hoppas att vädret blir bättre snart! Kram

2016-07-12 @ 20:21:54
URL: http://nettistarby.blogg.se/
Postat av: Marie

ja vi fick rejäla regnskurar förrut och varit alla varianter på väder här idag, sol med kyliga vindar, sol med stek och regn

Så trevligt ni hade hos Josse ändå, allt läskigt att köra bil då det regnar

2016-07-12 @ 20:53:23
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Mamma/mormor

Ja fy för grisen vilka skyfall som kom, riktigt läskigt när man kör!

2016-07-13 @ 12:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0