Tema- resa

När jag var 17 år åkte jag på mitt livs mest betydelsefulla resa, tror jag. Ett år som utbytesstudent i Arizona, USA, för att bo hos släktingar och testa på det amerikanska livet. Jag lärde mig att älska värme, amerikansk snabbmat och den amerikanska kulturen. Att röka och dricka. Att ta hand om mig själv. Att älska shopping. Att dyka. Att våga. Och att bli social. Innan den resan var jag tyst och blyg och vågade inte lära känna nya människor. Jag är visserligen fortfarande blyg, men eftersom jag älskar att prata och lära känna nytt folk så fejkar jag en tuffhet tills blygheten går över. Men i alla fall, förutom allt detta, lärde jag mig att älska att resa! Det är en av de viktigaste värderingarna jag och Kim delar, enligt min åsikt. Vad man ska lägga pengar på- resor. Nu livar det inte precis upp förhållandet när vi inte har pengar att resa för, men så fort jag börjar jobba ska vi ut och flänga lite mer. Och tack vare året i USA reste jag sedan mycket fram tills jag träffade Kim. Därefter plugg, barn, jobb, barn och plugg igen. Men sen så! Vi ska överallt! Nästan. Ett av våra stora mål är att flyga till NY och sedan köra genom USA till västkusten, med ungar och allt. Såååå spännande! Hade jag fått bestämma flyger vi sedan vidare till Hawaii, men då får jag nog vänja flygrädde Kim gradvis, för resan hem därifrån lär inte bli helt kort. 
 
Jag, 18 år, och min lilla kusin Lauren, 10. Idag är hon 22 och gift och husägare och mamma. Och är i Sverige och jag ska få träffa henne för första gången på fem år om två timmar!
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Å vilken läcker resa ;) måste verkligen varit kul och lärorikt!

Sv. Såg din kommentar om boken vid 21 och har nu läst de första 150 sidorna! Så bra ;)

2016-07-16 @ 23:32:10
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Postat av: Marie

Du är således 30 då?. Men ohh vad härligt att planera sådant det låter spännande och vågat =D

2016-07-17 @ 08:08:37
URL: http://sweetwords.se
Postat av: ♀ Sara Ben's ♀

Vad härligt att du ska få träffa henne igen efter så många år!:D

Vad nice att du fick med dig så mkt av ditt år som utbytesstudent ^^

2016-07-17 @ 11:38:48
URL: http://SaraBens.com
Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Så härligt inlägg, hoppas ni kommer iväg på er resa! :D

2016-07-17 @ 13:23:01
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Det året gav dej väldigt, väldigt mycket bra :). Och att resa ger mycket, mycket mer än att sukta efter hus, bilar, nya kök, märkeskläder mm. Du prioriterar helt rätt (enl. min åsikt får kanske tilläggas, så ingen känner sej kränkt :P).

Svar: Hahaha i min blogg behöver man inte vara PK!
Lisa

2016-07-17 @ 15:18:32
Postat av: Yohanna af Skovde

Jag behövde också faktiskt komma bort för att uppskatta det. Förut tänkte jag "resa, naah". Men nu är det andra bullar! :)

2016-07-17 @ 21:43:46
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

Så häftigt :) Vi älskar också att resa och är något vi vill prioritera. Men jag är inte typen som campar och "luffar" runt, utan tar hellre ett ställe i taget...

2016-07-17 @ 22:20:40
URL: http://jennifers.nu/
Postat av: Tanja

Jag har jobbat natt och är därför lite trött ... fick läsa ordet "flygrädde" minst tre gånger innan jag fattade att det inte stod fly-grädde. Undrade just vad det var...

Svar: Hahahahahaha grädde för de som bantar. Flyr innan den når munnen! Förresten, ditt dagjobb i sommar. Lärare för sommarskola för nyanlända. Hur får man det? Vill ha nästa sommar!
Lisa

2016-07-22 @ 06:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0