Tema-sol

Vad är oddsen för att det är en gråmulen dag när det är soltema? Rätt höga, visserligen, eftersom vi bor i Sverige. Men denna månaden har vi mest sett soooolen, vilket har varit underbart. Inte idag dock. Fast jag klagar inte. Både jag och ungarna är rätt trötta på allt fläng, så vi behöver en hemmadag. Denna hemmadagen kan möjligtvis ha avverkats på Mobilia, men det är ändå sand- och packningsfritt. Att vi dessutom kom hem med en massa reashopping gör ju inte saken värre. Imorgon ska vi också ha någon form av hemmadag. Kan innebära lek på gården eller närmsta lekplatsen, men inte mer än så. Skönt! Nu ska vi dock packa ihop oss lite, för ikväll blir vi bortbjudna av några ny/återfunna strandvänner. Nämligen min fadder när jag började ettan på grundskolan. Vi har stött på varandra två dagar på stranden och kände att en middag kunde vara trevligt. Not bad. I alla fall inte när de bjuder. Det är när vi ska bjuda igen svetten kommer. Måste. Lära. Mig. Laga. Mat. På tal om sol, typ. Här kommer en gammal solbild, temat i ära. 
 
Gammal och gammal. Från förra veckan, tror jag. Kan ha varit i förrgår. Härligt var det i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Ellor så blir det Hamnfestivalen i Limhamn imorgon, hahahaha! Hälsa Emelie :p o ha en trevlig kväll!

2016-07-27 @ 18:27:05
Postat av: Yohanna af Skovde

Är också lite nervig när jag ska bjuda på mat. Finns det kvällskurser i att få lust att laga mat tro?

2016-07-28 @ 13:07:02
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Marie

Vad roligt att bli bortbjudna och så söt hatt

2016-07-28 @ 23:35:34
URL: http://sweetwords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0