Hur gick detta till?

Jag lovade att leka med Sienna när Julie vilade middag. Vi skulle bygga med lego, bestämde hon. I tjugo minuter hade vi jättekul, trodde jag. Men när Sienna sedan sa att jag skulle gå ut för att jag förstörde hennes lek insåg jag att hon inte hade haft riktigt samma uppfattning som jag. Bortkörd av en fyraåring. Och Julie sover fortfarande. Lägenheten är städad. Min senaste bok utläst. Och det är inte lönt att börja på något nytt då vi ska sticka till Ikea så fort Julie vaknat. Jag är uttråkad. Snopet. Det trodde jag inte man kunde bli med två barn hemma. Borde kanske starta datorn och börja kolla upp lite litteratur inför kurserna i höst, bara för att jinxa det hela. För vi vet alla att i samma ögonblick som jag loggar in på rätt sida kommer Julie att vakna. Så får det bli!
 
 

Kommentarer
Postat av: Days by Johanna

Haha inte lätt det där.

2016-06-27 @ 13:10:49
URL: http://daysbyjohanna.blogspot.se
Postat av: Marie

Haha ja det felar väl aldrig, man tro sig kunna styra dem ;)

2016-06-27 @ 20:44:15
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Mamma/mormor

Sienna blev uttråkad- igen :P. Är det inte på flygplan, tåg, rockor så är det på moderns sätt att bygga med lego. Hahahaha

Svar: Japp, helt klart. Fast idag har hon inte kunnat leka en sekund själv, så det väger upp.
Lisa

2016-06-28 @ 23:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0