Aktiv slappdag

Idag tänkte vi ha en mysig slappdag. Jag och Sienna tog inte ens av oss sovkläderna, utan hängde mycket skabbiga inne på deras rum. Och byggde pärlor, varvat med att trösta och distrahera Julie som inte fick bygga med pärlorna. Vid ett tillfälle stack Kim iväg på ett ärende. Han kom tillbaka med fler pärlor. De glittrade. På den nivån var det. Både jag och Sienna konstaterade att det var en rätt mysig dag, och Julie som fortfarande har något problem hade gnällt lika mycket vad vi än gjort- så hon kändes också på det stora hela rätt nöjd. Sedan råkade jag titta ut. "Men Sienna, det är ju soooool!" Fick på de chockade ungarna kläder, pregade in en tandborste i Siennas mun (kl 15 på eftermiddagen) medan jag lyfte upp henne på toa och beordrade henne att kissa. På med ytterkläder, ett äpple i Siennas näve och en avokado i Julies. Vinkade åt Kim i förbifarten och kastade oss handlöst ner på gården. En timmes kvalitetslek innan solen försvann bakom huset. Rätt nöjda ändå gick vi upp och blev serverade middag. Och sen kom Kim på att vi alla skulle gå ett varv runt pildammarna. På med jackor igen och ut i rask takt. Sen var vi rastade och glada och d-vitaminfyllda. Och trötta. Kan lite känna att vi misslyckades just med slappandet där på eftermiddagen. Men vi var rätt tillfreds ändå. Förutom en. Gissa vem? #otroligtgnälligknubbsäl
 
Här sitter de på asfalten och gräver i det tunna lagret utspilld sand. Vad finns till vänster? En sandlåda. Och rakt fram? En till sandlåda. Och var sitter de? Just det, nedanför sandlådorna. Logiskt. 

Kommentarer
Postat av: Yohanna af Skovde

Mysigt med utehäng ändå :) Har var en av grejerna jag ser fram emot mest även om jag egentligen inte gillar att sitta ut och sortera sten ur sand. Men det kanske är roligt, och att jag bara inget gett det nog mycket tid? ;)

2016-03-20 @ 20:29:17
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Yohanna af Skovde

Mysigt med utehäng ändå :) Har var en av grejerna jag ser fram emot mest även om jag egentligen inte gillar att sitta ut och sortera sten ur sand. Men det kanske är roligt, och att jag bara inget gett det nog mycket tid? ;)

2016-03-20 @ 20:29:17
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Åh jag älskar såna dagar! Det är ju bästa dagarna ju :D.

2016-03-20 @ 21:55:07
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Melany Aurora

Åh hehe!
Våran sandlåda ligger död och begraven under typ halvmeter snö :(
Kallt och grått är det också hehe :P

2016-03-21 @ 13:58:50
URL: http://aurorals.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Då hade ni en sån där "skrotdag" som du sa när du var liten- och menade det som nåt verkligt positivt :)

2016-03-21 @ 17:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0