Kompisdags

Sienna ska ha hit en kompis för första gången, utan att vi föräldrar ska umgås. Hon och jag tänker lite olika när det kommer till hur vi förbereder inför kompisens ankomst. Jag hade helst velat att Sienna städade och gjorde sig i ordning och sedan satt lugnt och fint på sängen och väntade. Sienna tänkte att hon skulle klä ut sig och dra fram en massa saker och dansade medan hon väntade. Som tuuuur är bet jag mig i tungan och gjorde henne till viljes. En snart fyraåring som väntar på sin kompis är inte precis lugn och harmonisk, utan trotsig och uppe i varv och helgalen. Bäst att göra henne till viljes! Ju fler gånger vi har kompisar över, desto bättre blir hon, och jag, på att hantera det. En kompromiss mellan dans och sängsittande vore kanske något att sträva efter.
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Klart hon är uppspelt :D! Spännande-undrar om hon ska dirigera kompisen som hon gör med mej :P? Dvs man måste stå på ett visst sätt och sparka på ett visst sätt ( fotboll), sätta på kläder på Barbie på ett visst sätt, sätta upp håret på dockan på ett visst sätt osv osv, hahahaha!Vem är den "utvalda" kompisen :s?

Svar: Matilda från dagis. Blev ett antiklimax. Sienna hade kul, men Matildas mamma stannade- vilket jag inte hade räknat med.
Lisa

2016-03-24 @ 13:01:40
Postat av: Yohanna af Skovde

Stort med en sån grej första gången! Dock kan jag bli lite samma när jag väntar besök, gör allt jag verkligen inte borde göra, som att exempelvis möblerao om.

2016-03-24 @ 20:34:14
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

Åh va roligt för henne! Och bra att du bet dig i läppen ;) ibland får man välja sina strider

2016-03-24 @ 22:32:09
URL: http://jennifers.nu/
Postat av: Elena

Nämen, sötnosen!

2016-03-25 @ 11:00:38
URL: http://elenalouise.vimedbarn.se
Postat av: Mirre

Hehe så mysigt ändå att ha kompis på besök =D

2016-03-25 @ 13:02:37
URL: http://nouw.com/sweetwords

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0